◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro29.03.2024

Pământul respiră. Poluarea aerului se prăbușește

De când a început urgența coronavirus, nivelurile de smog au scăzut, iar imaginile din satelit arată o scădere semnificativă a poluării aerului și în Italia. Norul vizibil de gaze toxice, plasat peste centralele industriale din lume, a dispărut aproape.

Cu cât noul coronavirus se extinde cu atât nivelurile de poluare a aerului și CO2 scad în zeci de orașe și regiuni ale planetei, în principal în China și Italia de Nord. Imaginile prin satelit ale NASA și ESA , Agenția Spațială Europeană, arată o reducere drastică a emisiilor de dioxid de azot – cele eliberate de vehicule, centrale electrice și centrale industriale – în marile orașe chineze între ianuarie și februarie.

Norul vizibil de gaze toxice care a fost plasat peste centralele industriale aproape că a dispărut. Cele Nivelurile de smog au scăzut atunci când au închis fabricile (media zilelor cu „aer curat“ este de 21% în februarie) și imagini din satelit arată o scădere semnificativă a poluării aerului , chiar și în Italia.

Scăderi similare sunt așteptate în curând în Statele Unite, unde jumătate din toate călătoriile cu mașina sunt de la și de la birouri sau școli: de exemplu la New York, unde congestia de trafic a fost calculată la 17% în această săptămână, comparativ cu 52% în aceeași perioadă a anului 2019 (conform companiei de date de tranzit TomTom).

Potrivit BBC, care traversează datele furnizate de Universitatea Columbia și alte studii compilate în ultimele zile, comparativ cu aceeași perioadă din 2019, monoxidul de carbon, emis în mare parte de mașini, a scăzut cu 50% ca urmare a reducerii traficului , în medie, 35% la scară globală.

O analiză publicată pe site-ul Carbon Brief evidențiază o scădere de 25% a utilizării surselor de energie și a emisiilor din China în ultimele două săptămâni, echivalentul a aproximativ 1% din emisiile sale anuale. Atât în ​​China, cât și în Italia de Nord, dioxidul de azot a scăzut brusc, legat de reducerea activităților de transport și industriale. Pentru a o documenta, imagini din satelit ale Agenției Spațiale Europene au preluat focarele epidemiei din Lombardia și Veneto.

Chiar și la New York, emisiile de CO2 au scăzut deja cu 5-10% și sunt însoțite de o scădere semnificativă a emisiilor de metan. Conform proiecțiilor, echipa de cercetare a Universității Columbia așteaptă cel mai mic nivel de CO2 din 2009, după criza financiară, pentru următoarele săptămâni .

„Va depinde de durata pandemiei și de cât de răspândită se va opri activitatea economică, în special în SUA. Dacă durează încă 3 sau 4 luni, cu siguranță vom înregistra reduceri ale emisiilor globale până în 2020”, a explicat Corinne Le Quèr de la Universitatea Britanică din East Anglia, deși telelucrul și limitarea populațiilor cresc consumul individual de energie electrică și încălzire.

Dar, dincolo de pandemia Covid-19 , cercetătorii și oamenii de știință avertizează deja că revitalizarea ulterioară a activităților economice riscă să returneze totul ca înainte în ceea ce privește poluarea, dacă nu se știe că metodele inovatoare și mai respectuoase ale „mediu.

Nu se spune că pandemia va transforma economia astfel încât să devină mai eficientă din punct de vedere energetic. În trecut, emisiile poluante au scăzut în timpul recesiunilor, dar apoi au fost reluate împreună cu economia. Acest efect de recul – care uneori poate curăța orice scădere generală a emisiilor – este ceva care a fost deja observat în China.

În 2009, în urma crizei financiare globale, guvernul chinez a lansat un gigantic pachet de stimulare de 586 miliarde de dolari, majoritatea vizând proiecte de infrastructură la scară largă.

Dar explozia de poluare care a rezultat în anii următori – în special în perioada de iarnă a anului 2012-2013, care a fost botezată „airapocalipse” – a determinat guvernul de la Beijing să lanseze primul plan național de acțiune împotriva poluării aerului în septembrie. 2013.

Sursa agi.it

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *