◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro17.04.2024

Germania testează primele trenuri cu hidrogen

Germania testează de câteva zile primele trenuri care folosesc hidrogenul drept combustibil. Acesta intră în nişte pile speciale care produc energie electrică, iar aceasta alimentează motoarele electrice care pun trenul în mişcare.

Pilele cu hidrogen au ca produs secundar, în loc de gaze de eşapament, banala apă. Trenul va fi experimentat şi în alte regiuni în următorii trei ani.

Două trenuri Coradia iLint fac zilnic câte trei-patru curse între patru oraşe din nordul Germaniei, transportând navetişti. Traseul a fost ales pentru că sunt linii neelectrificate, pe care circulă în mod obişnuit garnituri diesel. Trenurile cu hidrogen sunt o alternativă prietenoasă cu mediul.

Ştefan Schrank, director de proiect: “De fapt e un tren electric, dar care nu-şi ia energia de la o linie electrică, ci de la un motor cu pilă de combustie. Pila e alimentată cu hidrogen care e combinat cu oxigen pentru a crea energia electrică.”

Cu o singură alimentare, trenul poate circula în jur de 1.000 de kilometri, având o viteză maximă de 140 de kilometri pe oră, comparabilă cu a unuia alimentat cu motorină.

Ideea înlocuirii combustibililor fosili cu hidrogen există de câteva decenii, dar nu a prins prin comparaţie cu alte tehnologii. Preţul e unul dintre motive, dar producătorul afirmă că diferenţa se amortizează.

Ştefan Schrank, director de proiect: “Un asemenea tren va fi folosit circa 30 de ani. Dacă luaţi în calcul toate elementele – costul trenului, întreţinerea şi cât timp va fi folosit – veţi vedea că e deja mai rentabil să foloseşti hidrogen decât diesel.”

O altă problemă e cum anume se obţine hidrogenul, pentru că unele metode sunt poluante. Cel mai ieftin hidrogen se obţine tot din hidrocarburi!

Jens Hilgenberg, expert în transporturi: “Un tren cu hidrogen e curat în măsura în care hidrogenul pe care îl foloseşte e curat. Trebuie văzut cum e produs.”

Compania constructoare afirmă că îl va produce prin electroliză sau alte metode nepoluante şi promite să construiască staţii de alimentare de-a lungul rutelor pe care operează trenurile sale.

stirileprotv.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *