default-logo

Cheltuielile de Sărbători ale americanilor au bătut recorduri

Consumatorii americani au cheltuit foarte mult de sărbători, vânzările cu amănuntul crescând cu 8,5% faţă de anul anterior, potrivit unui studiu publicat de Mastercard SpendingPulse. Este cea mai mare creştere din ultimii 17 ani pentru acest barometru al cheltuielilor consumatorilor (excluzând automobilele), determinată de o creştere a vânzărilor online (+11%) dar şi datorită unei reveniri fizice în magazine (+8,1%). „Consumatorii au făcut nebunii pe tot parcursul sezonului. Magazinele de îmbrăcăminte şi magazinele universale au cunoscut o creştere puternică, consumatorii au simţit nevoia să arate bine”, a rezumat Steve Sadove, consilier principal al Mastercard şi fost CEO al lanţului de îmbrăcăminte de lux Saks Fifth Avenue.

Cu puţin timp înainte de răspândirea variantei Omicron în Statele Unite, americanii s-au aruncat să cumpere îmbrăcăminte (o creştere a vânzărilor cu 47,3% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut), dar şi bijuterii (+ 32%). Cheltuielile în magazinele universale au crescut cu 21,2%, iar vânzările de produse electronice au crescut cu 16.2%. „A fost un sezon al renaşterii pentru comercianţii cu amănuntul deoarece consumatorii şi-au umplut coşurile de cumpărături cu cadouri şi gadgeturi”, punctează reprezentanții Mastercard.

Studiul a mai evidențiat faptul că familiile americane şi-au făcut cumpărăturile din timp.„Au fost nerăbdători să îşi asigure cadourile (…), în contextual știrilor legate de problemele cu mâna de lucru şi lanţul de aprovizionare”, a mai precizat Sadove.

Despre autor

Articole asemănătoare

Lasă un răspuns

*