◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro28.03.2024

BANI PENTRU PRESĂ. S-a lansat platforma unde televiziunile, presa și site-urile pot lua bani de la Guvern

Guvernul a lansat platforma online unde posturile de televiziune, radiourile, presa scrisă și publicațiile online pot aplica pentru a difuza, contra-cost, campania de informare legată de coronavirus.

Sunt 40 de milioane de euro, timp de patru luni, adică zece milioane de euro, împărțite pe suporturi media.

Ce trebuie să facă cei care doresc să aplice? Dacă îndeplinesc condițiile,

„Să completeze o cerere de participare însoțită de o declarație pe propria răspundere privind respectarea condițiilor de eligibilitate, care vor fi încărcate în platforma web de desfășurare a campaniei media.gov.ro, gestionată de Autoritatea pentru Digitalizarea României.

Termenul limită pentru înregistrarea cererilor în platforma media.gov.ro și transmiterea solicitărilor către Secretariatul General al Guvernului este de 5 zile lucrătoare de la data publicării prezentului anunț privind lansarea platformei web de desfășurare a campaniei.”

Practic, Guvernul cumpără spațiu publicitar pentru campania de informare legată de coronavirus. De aceea, „contractul de prestări servicii în cadrul campaniei se încheie între Secretariatul General al Guvernului și solicitant”.

40 de milioane de euro timp de patru luni

Așa cum a scris Paginademedia.ro încă de zilele trecute, campania va începe după starea de urgență, pe 15 mai. Asta deoarce, în starea de urgență, mesajele de interes public se dau gratuit.

  • Potrivit Ordonanței de urgență, Guvernul va aloca 40 de milioane de euro pentru presă, în următoarele patru luni (200 de milioane de lei).

Adică 10 milioane de euro pe lună, sub forma unei campanii de informare publică privind măsurile de prevenire și limitare a răspândirii coronavirusului, precum și campanii de informare publică privind modul de reluare a activităților economice și sociale după încetarea stării de urgență.

Peste jumătate din bani se vor duce către televiziuni, iar un sfert către site-uri.

  • 55% pentru televiziuni (47% pentru cele naționale și 8% pentru cele locale)
  • 23% pentru publicațiile online
  • 12% pentru posturile de radio (8% posturile naționale și 4% cele locale)
  • 5% pentru presa scrisă (ziare, reviste)
  • 4% pentru outdoor
  • 1% pentru creația materialelor campaniei

Posturile de televiziune vor da cel mult două spoturi pe oră, în intervalul 6.00-24.00, la pretul de 450 de lei punctul de audiență (un spot pe Pro TV sau Antena 1 va costa între 500 și 1000 de euro, dacă luăm în calcul audiențele din aprilie).

Site-urile vor da reclamele la prețul de 1 euro mia de afișări, dar nu vor putea accesa mai mult de 150.000 de lei lunar (aprox. 30.000 de euro).

Presa tipărită va difuza reclamele după tiraj. Cel mai mult – în cazul în care vor aplica – vor primi titlurile cu peste 20.000 de exemplare tiraj (aproximativ 10.000 de euro lunar). 

Radiourile vor da reclamele cu cel puțin 50% discount față de prețul lor de rate-card.

Platforma la care publisherii pot aplica pentru campanie: Media.Gov.ro

paginademedia.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *