Manual practic pentru POLITICIENI  și FUNCȚIONARI PUBLICI    Autoare: Elena Chiriță,  membră UZPR

O nouă apariție editorială

Manual practic pentru POLITICIENI  și FUNCȚIONARI PUBLICI, Autoare: Elena Chiriță,  membră UZPR

Manual practic pentru POLITICIENI și FUNCȚIONARI PUBLICI, scris de jurnalista Elena Chiriță și publicat sub egida Editurii Universitare București, este o lucrare recomandată studenților, politicienilor, funcționarilor din administrația publică centrală și locală, consultanților politici, jurnaliștilor.În cuprinsul acestei cărți cititorii vor descoperi strategii necunoscute și neaplicate până acum în România. Vor învăța reguli noi pentru buna comunicare, vor descoperi tipul de discurs care poate schimba, într-un minut, preferințele electoratului. Manual practic pentru POLITICIENI și FUNCȚIONARI PUBLICI vă ajută să învățați strategiile și tactica limbajului în politică și în administrație. Important nu este ce spuneți ci, mai ales, ce înțelege interlocutorul din ce îi spuneți. Dacă doriți cu adevărat să cunoașteți puterea comunicării prin cuvinte și, deopotrivă, prin imaginea personală citiți și recitiți această carte în premieră pentru piața editorială din România.          

   Manual practic pentru POLITICIENI ȘI FUNCȚIONARI PUBLICI 

PREFAȚĂ

„Analfabeţii secolului XXI nu vor fi cei care nu ştiu să scrie şi să citească, ci aceia care nu pot învăţa, dezvăţa şi reînvăţa.” 

 (Herbert Gerjouy)

După ce am citit cu atenție acest minunat „Manual practic pentru Politicieni și Funcționari Publici”, scris de prietena mea din România, Elena Chiriță, nu aș avea cum să nu recomand această lucrare care păstrează un echilibru corect între conținutul teoretic riguros și viziunea pragmatică, dinamică și realistă a exercițiului funcției publice.  

Ca orice manual bun, acesta cuprinde o analiză a tuturor aspectelor raportate la exercițiu profesional al unui politician și funcționar public modern care aspiră să relaționeze într o formă asertivă și empatică cu cetățenii. Cu această carte, Elena Chiriță vă învață să aplicați cele mai bune reguli pentru o comunicare de succes. Pentru conținutul acestei lucrări, autoarea folosește experiența sa în jurnalism și diplomație publică, cunoștințele teoretice dobândite la prestigioase școli de Oratorie, Ledearship, Protocol și Ceremonial din America de Sud, precum și o bibliografie suplimentară atent selectată. 

Oratorie și Leadership, Protocol și Negociere sunt teme care nu pot fi evitate de niciun politician sau funcționar care se respectă.

Politicienii și funcționarii publici ai secolului XXI trebuie să învețe ceea ce nu știu. Așa începe inovația. Știm însă că este foarte greu, pentru că mulți dintre aceștia au o personalitate foarte puternică și sunt foarte orgolioși. 

„Manual practic pentru Politicieni și Funcționari Publici” conține cheile pentru a face competitivă orice activitate din administrația locală și centrală.

Într o lume în care noile tehnologii și rețelele sociale joacă un rol fundamental în orice campanie politică, fiind pe punctul de a fi recunoscute ca factor determinant în alegerea primului om în stat, principalii candidați la funcții eligibile ignoră primul și cel mai vechi instrument al campaniei: oratoria politică. Pregătirea slabă și, prin urmare, puținele calități discursive ale aspiranților la funcții publice sunt evidente. În general, se observă un dezinteres pentru acest instrument de bază al propagandei, politicienii considerând că sunt suficient de bine pregătiți, pentru a face față publicului în diferite împrejurări în care trebuie să i se adreseze; rezistența în acest sens fiind foarte mare.

S ar părea însă că nimeni nu vrea să admită că numai forma sa naturală de exprimare nu este suficientă pentru a obține impactul dorit într o campanie politică. Pe de altă parte, principalul atu al unui om politic, într un sens larg al termenului, este puterea politică pe care o deține. Această construcție a puterii sau reprezentativitatea clasică se bazează pe metodologii în care capacitatea comunicării orale nu joacă un rol decisiv.

In primul rând, un lider trebuie să învețe cum să construiască puterea teritorială, cum să devină puternic într un spațiu geografic specific, cum să relaționeze cu personalități cheie ale zonei respective, cum să negocieze acorduri și alianțe strategice și, mai ales, să aștepte cu răbdare oportunitatea de a se ridica de la baza piramidei de partid. În acest context, nu este însă ceva neobișnuit ca un candidat să aspire la o funcție publică importantă, fără să dețină adevărate abilități de comunicare cu publicul larg, în momente în care marea diferență între candidați se realizează prin impactul comunicațional. Primul pas pentru îmbunătățirea performanței discursive este de a ne recunoaște limitele și de a începe o pregătire continuă. 

Acest proces trebuie realizat pe baza valorilor și abilităților proprii candidatului. Nimeni nu se poate transforma în ceea ce nu este și puțini ajung, prin ei înșiși, la potențialul maxim la care aspiră. 

 

Prof. Mgter. Antonio Ezequiel Di Génova

Universitatea Belgrano / Argentina

Profesor invitat la Schoolof Business and Social Sciences – ESERP / Spania

Președinte REDIRP

 

Despre autor

Articole asemănătoare

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.