Tăierile de personal de la „The Guardian”, o decizie „arogantă”

Suplimentele de weekend al renumitului ziar „The Guardian” – „Weekend”, „Review”, „The Guide”, „Travel” – sunt pe punctul de a se rămâne fără sute de angajați, ceea ce a stârnit revolta redactorilor, care acuză editorul că „se autosabotează”.

Întreaga redacție „The Guardian” a fost înștiințată recent despre intenția de a se tăia masiv din personalul de la suplimentele de sfârșit de săptămână, de unde vor pleca 180 de oameni, dintre care 70 de jurnaliști. Argumentând cu faptul că aceste publicații înregistrează pierderi foarte mari, de 25 milioane de lire sterline doar de la începutul anului 2020, compania are în plan să lanseze un alt tip de pachet de duminică. 

Aceste detalii nu i-au convins pe redactorii și reporterii „The Guardian”, care sunt de părere că ar trebui folosite fonduri din Scott Trust Endowment Fund, de pildă, care să poată fi utilizate în locul concedierilor masive. „Dacă nu folosim aceste fonduri în momente grele ca acesta, pe timpul une pandemii care lovește lumea o dată la o generație, când le putem folosi? Cu atât mai mult cu cât se întrevede speranța reîntoarcerii la normalitate odată cu realizarea unor vaccinuri sau terapii eficiente. Nu s-ar putea face apel la acești bani în locul deciziei permanente de a demola patru suplimente deodată?”, se întreabă personalul „The Guardian”, într-un comunicat oficial. În prezent, fondul la care se referă staff-ul prestigiosului ziar se ridică la 954 milioane de lire sterline și a fost înființat de compania care a preluat „The Guardian” în anul 2008, Scott Trust Limited.

Mai departe, grupul de redactori acuză editorul că elimină principalul motiv pentru care oamenii cumpără ziarul, dat fiind faptul că suplimentele de duminică sunt foarte căutate, considerate best-sellers și duc circulația ziarului la 130% față de restul zilelor săptămânii: „The Guardian trebuie să fie un produs pentru care oamenii să fie dispuși să plătească, iar vânzările edițiilor de weekend demonstrează exact acest lucru. De ce să fie atacată exact pușculița ziarului? Cum se mai potrivește această măsură cu strategia cititorii plătitori înainte de toate?”. De asemenea, în pofida scăderii vânzărilor, publicitatea din aceste suplimente a rămas stabilă. „Presupunerea conducerii că oamenii vor continua să cumpere ziarul orice s-ar întâmpla cu el, doar din loialitate, este arogantă, anacronică și complet greșită. Acest tip de suplimente au nevoie de ani pentru a se edifica”, conchid redactorii „The Guardian”. (R.I.)



Despre autor

Articole asemănătoare

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.