Opinia publică evită știrile despre pandemie, care „strică buna dispoziție”

O cercetare derulată în cadrul Universității Oxford, la solicitarea Institutului de Studii Jurnalistice al Reuters, a pus în evidență faptul că, paradoxal, o parte importantă din opinia publică din Marea Britanie a evitat și continuă să evite știrile despre pandemie și astfel a fost „pradă” campaniilor de dezinformare.

Mai precis, în cadrul cercetării, cei chestionați au afirmat că în special pe perioada de carantină au refuzat să se informeze despre evoluția COVID-19, cu 22% dintre cetățenii insulari, în mod obișnuit mari consumatori de presă, evitând intenționat știrile pe această temă.

De asemenea, studiul care a avut loc în perioada 16-22 iulie 2020 și care a urmărit schimbarea de atitudine față de informare din luna aprilie până în prezent a dat la iveală faptul că în luna mai a acestui an s-a atins un vârf de 25% din populație care a ales să nu se informeze despre evoluția crizei sanitare mondiale. „Proporția celor care au evitat intenționat știrile despre COVID-19 nu a scăzut deloc în ultimele luni, situându-se la 20% din opinia publică”, arată experții britanici. În același timp, dacă la acest procent se adaugă și cei care afirmă că evită „deseori” știrile despre pandemie, se ajunge la uimitoarea cifră de 55% din populația britanică în postura de a fi incomplet sau deloc informată despre răspândirea noului coronavirus și criza generată de aceasta. „Aceste cote mari și constante de procente din populație care evită informarea despre COVID-19 rămân surprinzătoare date fiind gravitatea fenomenului și reflectarea acestuia pe toate canalele mass-media. Se constată un declin continuu al numărului de persoane care accesează acest tip de informație și, în același timp, există indicatori care arată faptul că există și mijloace de informare care au început să scoată subiectul din prim-plan”, punctează Institutul Reuters.

La capitolul motive, cei chestionați au invocat în primul rând faptul că știrile despre pandemie „le strică buna dispoziție”. Cei mai mulți schimbă canalul tv, urmați de cei care evită știrile despre pandemie pe site-uri, social media, publicațiile print și emisiunile de radio.

(R.I.)




Despre autor

Articole asemănătoare

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.