Ședință de Consiliu Director al UZPR. Proiecte și proiecții

Întrunit online, statutar, cel de-al doilea Consiliu Director al Uniunii Ziariștilor Profesioniști din România de după Adunarea Generală din 11 iulie a.c. a creionat proiectele pe termen scurt și mediu ale organizației.  

În debutul ședinței, președintele Doru Dinu Glăvan a menționat cele mai recente probleme din instanță ale Uniunii și continuarea activității obișnuite la sediul central al UZPR, unde în continuare se primesc dosare de înscriere în Uniune și se fac toate celelalte activități necesare bunei desfășurări a parcursului organizației. În context, vicepreședintele Sorin Stanciu și-a manifestat disponibilitatea și pe mai departe de a acorda toată asistența necesară noului președinte al Comisiei de Atestare Profesională, Dan Constantin, pentru o trecere lină a atribuțiilor către noua conducere a Comisiei. 

S-a trecut apoi la proiecțiile de activități pentru perioada următoare, fiecare dintre membrii Consiliului Director fiind invitat să propună și totodată să-și asume realizarea anumitor proiecte care să contribuie la creșterea vizibilității, a prestigiului și a utilității publice a UZPR. 

În acest context, s-a decis ca fiecare dintre membrii conducerii UZPR să pună la dispoziția publicului, pe site-ul Uniunii, un CV relevant pentru activitatea sa în mass-media. De asemenea, Codul deontologic al ziariștilor membri ai UZPR urmează în cel mai scurt timp să fie reanalizat, actualizat și perfecționat, astfel încât să reflecte dimensiunile profesionale ale jurnalismului contemporan din România, dar și continuator al valorilor gazetărești ale generațiilor anterioare. 

În cadrul reuniunii s-a luat în discuție posibilitatea ca în viitor, filialele UZPR să trebuiască să-și schimbe denumirea în „sucursale”, modificare de ordin administrativ pe care președintele Doru Dinu Glăvan o percepe ca pe o ocazie de a da un suflu nou filialelor, în legătura lor cu organismele centrale. Astfel, s-a inițiat proiectul unei mese rotunde la care să participe Consiliul Consultativ al UZPR, alcătuit din toți șefii de filiale, în care să fie reflectate reperele jurnalismului prezent, provocările pe care i le pun în față vremurile și felul în care profesioniștii mass-media răspund acestor provocări. S-a menționat, de asemenea, necesitatea ca filalele să fie mult mai prezente în imaginea de ansamblu a UZPR, activitatea din teritoriu și cea de la București fiind reflectate pe bază de reciprocitate într-un ritm superior, din care să reiasă forța filalelor și legăturile profunde cu liniile principale ale activității Uniunii ca entitate de nivel național. Mai precis, activitatea UZPR urmează să fie reflectată în publicațiile locale, pe site-urile cu profil jurnalistic și pe toate celelalte platforme media disponibile publicului, pulsul filalelor urmând să fie reflectat pe larg pe site-ul UZPR, pe fluxurile agențiilor de presă și în publicațiile online și print cu care Uniunea are acorduri de schimburi de informație.

Un alt proiect în care UZPR se va implica pe termen mediu este efortul de a se obține bani publici pentru presa privată prin modalități de intervenție a statului pentru salvarea entităților mass-media și care s-au dovedit modele de succes, diferite în funcție de specificul național, în foarte multe dintre statele occidentale.  

Vor continua, de asemenea, manifestările de tradiție ale UZPR – Seratele „Eminescu, jurnalistul”, Premiile Eminescu și Premiile anuale ale UZPR, pentru care se va lansa public tema centrală în perioada imediat următoare.

Consiliul Director a avut pe ordinea de zi și decizia Adunării Generale din 11 iulie 2020 de a fi stabilită cotizația anuală pentru membrii UZPR la 200 de lei începând cu anul 2021, măsură ce va fi pusă în aplicare începând cu anul viitor.

 

Departamentul Comunicare

 

 

Despre autor
  1. Valentin Uban Reply

    Felicitari noului Consiliu Director al UZPR.
    Ma bucur tare mult ca unele dintre propunerile mele mai vechi prind contur si se implinesc: publicarea pe site a problemelor dezbatute si a deciziilor sedintelor (care se face de multa vreme), postarea pe site a CVurilor membrilor organismelor de conducere ale uniunii, re/infiintarea Consiliului Consultativ *(as propune alta denumire) si completarea Codului Deontologic al jurnalistilor.
    Toate se regasesc in proiectul de Statut finalizat acum doi ani pentru adunarea generala. Si mai reiau o propunere: elaborarea si adoptarea unui Statut al jurnalistului roman.

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.