◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro24.04.2024

Pauzele… terapeutice, un nou trend la posturile de radio

Lumea presei este o goană continuă și este aproape de neimaginat tăcerea în această profesie; publicul are nevoie să fie alimentat cu informație încontinuu. Cu atât mai inedită este inițiativa câtorva posturi de radio, care au decis să insereze în programele care abundă de știri grave momente de… tăcere, pauze terapeutice pentru o clipă de meditație, în unele cazuri neauzindu-se pe postul preferat decât valurile mării sau sunetul unui luminiș de pădure.

Stația radio KCRW, din Santa Monica, SUA, a introdus în programele sale ceea ce a numit „Momentul de seninătate”, un răstimp de liniște plasat în „ochiul” cavalcadei zilnice de informații teribile, cu imens potențial de stres pentru publicul ascultător. „Momentul de seninătate” survine pe locul unor foste reclame publicitare, durează circa 30 de secunde și presupune difuzarea sunetului mării sau a unor sfaturi venite din partea celei mai populare voci a postului, jurnalistul Garth Trinidad, care le reamintește ascultătorilor, cu mult calm, să se oprească să respire sau să limiteze „consumul excesiv” de ecrane inteligente. Cu toate variațiunile pe această temă, postul difuzează astfel circa zece spoturi zilnic, adevărată terapie pentru publicul asaltat de știri grave.

Pe aceeași idee, postul WNYC, din New York, a inițiat segmentul numit „I Need a Minute” – „Am nevoie de un minut”, cu fragmente de 60 de secunde de meditație în mijlocul unui program de două ore. Producătorii consideră că de la un segment de „informație interesantă”, menținerea sănătății mentale într-o lume zbuciumată a devenit, în condițiile pandemiei, „un scop în sine”.

În ce privește reacția publicului, aceasta a fost foarte rapidă și a demonstrat câtă nevoie este de o astfel de abordare. După ce la WNYC a întrerupt pentru o scurtă perioadă acest experiment media, ascultătorii au asaltat rețelele de socializare și au cerut reîntoarcerea programului de… liniște. 

Trendul a fost preluat, mai timid, și în presa scrisă. Într-o primă fază, „The New York Times” a inițiat mici provocări, învățându-și cititorii să facă… avioane din hârtia de ziar, apoi a început să tipărească texte pe tema meditației. „Conștientizăm cu toții că în mijlocul unei crize, oamenii doresc altceva, alt tip de informare pentru viața de fiecare zi”, punctează Dean Baquet, editor executiv al renumitei publicații.

(R.I.)





Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *