◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro24.04.2024

Publicațiile pentru copii, în creștere explozivă

Revistele dedicate copiilor, indiferent că au fost print sau online, au înregistrat un avânt masiv în timpul perioadei de pandemie, creșterile vânzărilor fiind în unele cazuri de-a dreptul spectaculoase.

În mod normal, editorii se plâng, în marea lor majoritate, că sunt în pragul falimentului, din cauza faptului că oamenii citesc din ce în ce mai puțin. Dacă acest aspect este valabil pentru lumea cărților, dar și pentru mass-media, unde publicațiile trec cu greu de o perioadă în care se văd nevoite să facă reduceri de personal sau chiar să-și închidă redacțiile, un fenomen straniu se petrece în dreptul publicațiilor care au ca destinație cel mai sensibil și mai pretențios public – copiii.

Reviste ca „Week Junior” și „First News” au reușit să continue tipărirea pe tot parcursul perioadei de carantină, lucrând de la distanță și reușind să evite reducerile salariale care au afectat celelalte organisme mass-meedia. Mai mult, ambele reviste au izbutit să lanseze noi ediții digitale și chiar să se extindă, „The Week Junior” reușind să fie prezentă și în SUA, notează pressgazette.co.uk. În Marea Britanie, revista a înregistrat un avans al tirajului de 22 de procente, ajungând la peste 85.500 de exemplare pe săptămână. Și abonamentele pentru „First News” s-au dublat, a declarat editorul Nicky Cox pentru „Press Gazette”, valoarea comenzilor din școli crescând cu 59%.

Printul conduce detașat

Redactorul-șef al „The Week”, Anna Bassi, consideră că, în ciuda crizei sanitare mondiale, publicația a continuat să apară în bune condiții, în spatele acestei situații stând faptul că părinții și-au dorit să mențină copiii ocupați cu lucruri interesante pe timpul perioadei de carantină. „Într-un moment ca acesta, când toată lumea caută cu disperare ceva interesant să-i ofere copilului, recomandările de la un părinte la altul au fi jucat un rol important în vânzări”, punctează Bassi.

Un alt aspect care merită subliniat este faptul că în continuare, pe acest segment, liderul este printul, ceea ce dă speranțe formării unui anume tip de reflex atunci când vine vorba despre a parcurge publicații și implicit a unor estimări că edițiile print ale publicațiilor vor continua să apară și odată cu înaintarea în vârstă a celor care astăzi, deși micuți, se delectează cu reviste pe care le răsfoiesc. De asemenea, ținând cont de faptul că generația actuală a copiilor este formată din persoane mult mai avnsate tehnologic decât generațiile anterioare, dar și mai implicate civic de la vârste foarte fragede, „First News” a mers mai departe, lucrând la ediția cu numărul 10 pe direcția creării de anunțuri de informare publică pentru cei mici.

(R.I.)

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *