default-logo

Agenţia naţională de presă a Australiei, în dificultate financiară majoră

Agenţia naţională de presă din Australia (Australian Associated Press – AAP) a lansat o campanie de finanţare participativă pentru a face faţă unor dificultăţi financiare, informează AFP.

Directorul general al agenţiei, Emma Cowdroy, a explicat faptul că AAP se confruntă cu o concurenţă deosebit de agresivă din partea NCA, o agenţie de presă recent înfiinţată de News Corp, un grup media deţinut de magnatul Rupert Murdoch. În luna februarie, acel grup de presă s-a retras din acţionariatul Agenţiei naţionale australiene, unde fusese unul dintre cei doi acţionari principali.

De acum înainte, News Corp doreşte „să se alăture rapid sectorului commercial” prin NCA, potrivit directorului său general. „Acest fapt ameninţă rolul unic al AAP, care furnizează un conţinut independent” pentru micile grupuri de presă australiene, a precizat Emma Cowdroy.

Ea se teme că această situaţie „provoacă mai multe bulversări pentru AAP şi, în consecinţă, pentru piaţa mass-media în general, într-un moment în care întregul sector e în genunchi”.

AAP a fost relansată la începutul lunii august de un consorţiu condus de filantropi, la doar câteva luni după ce şi-a anunţat închiderea din cauza dificultăţilor cu care se confruntă sectorul mass-media, agravate şi mai mult de pandemia de coronavirus.

În luna martie, principalii săi acţionari, News Corp Australia şi grupul de presă Nine Entertainment, au anunţat că încetează să mai susţină AAP, provocând astfel temeri legate de o concentrare sporită a sectorului mass-media din Australia, dominat deja de un număr restrâns de actori.

News Corp a lansat NCA angajând jurnalişti, printre care foşti salariaţi ai AAP, care vor trebui să trateze subiectele acoperite până acum din punct de vedere mediatic de agenţia naţională.

Cotidianul britanic „The Guardian” a afirmat că News Corp intenţionează să transmită diverselor organe de presă australiene ştirile produse de NCA, odată ce clauza de non-concurenţă cu AAP va fi expirat, la sfârşitul anului.

În faţa perspectivei acestei concurenţe făcute de fostul său acţionar, AAP a lansat o campanie de strângere de fonduri, sperând să obţină 500.000 de dolari australieni (307.700 de euro). „Atunci când clienţii noştri, companiile mass-media, se confruntă cu cea mai dificilă piaţă de publicitate din istoria modernă şi când guvernul încearcă să găsească un mijloc pentru a susţine concurenţa şi diversitatea în mass-media, noi cerem ajutorul tuturor australienilor”, a declarat Emma Cowdroy. AAP şi-a redus deja la jumătate numărul de angajaţi.

Micii editori locali se bazează pe acoperirea realizată la nivel naţional de AAP pe subiecte de actualitate, sport şi politică.

R.I.

Despre autor

Articole asemănătoare

Lasă un răspuns

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.