◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro28.03.2024

În anul școlar 2020/2021- Clopoțelul nu mai sunã vesel în Septembrie

 Corespondenta din Canada

Noul an școlar debuteazã sub semnul nefast al Covid-ului adicã lipsit de ceremonie, fãrã entuziasm, cu o teamã crescândã. Elevi, pãrinți și profesori sunt fundamental legați într-un cerc de incertitudine în care întrebãrile abundã și rãspunsurile sunt incomplete. Mulți vor, natural, sã știe dacã vor fi școlile închise din nou sau dacã sunt elevii în pericol. Singurul mod logic de a naviga acest ocean de incertitudine este printr-o analizã raționalã a datelor reale existente la acest moment.

În Ontario, bordurile de educație oferã elevilor posibilitatea de a studia integral online sau într-un model alternativ, care variazã în funcție de limita de vârstã. Un numãr foarte mare de elevi din ciclul primar vor studia online – între 30% și 43% în GTA. Opțiunea pãrinților este justificatã de teama fațã de rãspândirea virusului printre grupurile de elevi din ciclul elementar, unde numãrul pe clasã ramâne ridicat. Elevii din liceu vor avea posibilitatea de a studia în școalã – în clase cu aproximativ 15 elevi – și în mod sincronic on-line.

Semestrul tradițional este divizat in douã quadmestre, ideea generalã fiind cã într-un quadmester, sau termen, elevii pot finaliza douã credite. Doar 17% pânã la 20% dintre liceenii din GTA vor învãța exclusiv on-line, pe baza propriei opțiuni exprimate. Un quadmester dureazã aproximativ douã luni jumãtate, contrar numeleui care are indica de fapt patru. Soluțiile propuse nu sunt ideale dar sunt singurele care oferã o posibilã formã de educație în condițiile actuale. Trebuie sã ne amintim constant cã încã nu am revenit în normalitate și dorința de a avea soluții perfecte este invalidatã de realitate.

O problemã incendiarã este generatã de siguranța relativã a școlilor. Vocile alarmiste anunțã deja sfârșitul lumii prin COVID. Cât de înțeleaptã este redeschiderea școlilor? Existã o altã cale mai sigurã? Folosind datele medicale actuale din Ontario, redeschiderea școlilor nu este nici un act nebunesc, nici iresponsabil. Este o cale de a redeschide posibilitatea normalizãrii educației, iar aceastã cale care va fi re-evaluatã zilnic. Va crește numãrul de cazuri în comunitate? Fãrã îndoialã. Este absolut sigur cã numãrul de cazuri va fi reflectat de rãspândirea virusului iar școlile pot fi din nefericire focare de infecție. Aceleași foruri medicale vor dicta alte mãsuri în funcție de schimbãrile generate de virus.
Soluțiile de igienã maximã, mãștile și distanțarea socialã vor continua în școli dar cu toții știm cã riscul continuã.

Cu alte cuvinte ne pregãtim emoțional pentru o nouã crizã care ar putea fi generatã de un al doilea val COVID. Datele medicale actuale preluate din varii zone ale globului indicã un reviriment al virusului dar, meritã reținut, nu la nivelul primului impact din primãvarã. Mai mult, eforturile medicale din 2020 sunt capabile sã ofere un raspuns mai eficient la o nouã crizã. Cu alte cuvinte, deși riscul continuã noi suntem ceva mai bine pregãtiți.

Discuțiile despre calitatea actului de educație sunt cap de afiș în era COVID. Din pãcate, adesea cei care analizeazã fenomenul nu cunosc intim sistemul educațional. Eforturile de a redeschide școlile, cu aceste imense precauții, sunt justificate de importanța actului de predare directã. Elevii se dezvoltã social și cognitiv prin interacțiune. Învațãmântul de la distanțã – mai ales pentru cei mai tineri – nu este echipat sã ofere o platformã de educație solidã. Mai mult, genereazã limitãri în asimilarea programelor școlare. Este de așteptat ca odatã criza COVID eliminatã, școlile vor oferi anumite programe de tranziție care sã repare golurile din educație.

Noua realitate a școlii în timp de COVID este dificilã pentru toți cei implicați. Pãrinții sunt forțati sã decidã pentru una din douã soluții imperfecte, elevii se vãd siliți la o continuã izolare, profesorii trec prin momente profesionale nãucitoare – sute de profesori sunt transferați online începând cu 14 septembrie și nu știu încã ce vor preda. Nu suntem în cel mai oportun an școlar și nu se anunțã auspicii favorabile la nivel global. Însã umanitatea este formatã sã navigheze pe timp de furtunã chiar dacã, dupã prea mulți ani de vreme bunã, memoria colectivã pare sã uite crizele trecutului.
Istoria însã ne readuce în atenție momentele nefaste și, important de reținut, faptul cã toate aceste crize au fost depãșite.


Luiza Mureșeanu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *