◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro29.03.2024

Prin Galeria Romană – Expoziția FINE ART VISION 20/20

Prima dată am intrat în Galeria Romană îndemnată de curiozitatea trezită în urma parcurgerii informațiilor de pe site-ul acestei galerii de artă, deschisă în primăvara anului 2014.

„Vă invităm să ne treceți pragul și să vă lăsați pătrunși de atmosfera plină de culoare și rafinament a lucrărilor expuse”, așa scria pe site și, deși îmi propusesem să aștept un vernisaj, nu m-am putut abține și iată că într-o zi am trecut pragul, pătrunzând în spațiul expozițional din frumoasa clădire, situată în apropiere de Academia de Studii Economice, pe strada Lascăr Catargiu nr. 1.

Mi-a plăcut să constat că în tumultul din centrul orașului există un loc în care te poți retrage pentru a intra în lumea miraculoasă a artei, unde îți poți trage sufletul și îți încânți privirea. Mi-am zis că voi reveni, ceea ce am și făcut după ce am citit pe net despre o expoziție în premieră în București, organizată de Studioul Fine Art Imaging, specializat în imprimare artistică și reproducere digitală la calitate muzeală, cu 9 ani de experiență în Praga, Montreal și București. 

Expoziția FINE ART VISION 20/20, deschisă în perioada 12-24 octombrie 2020, a oferit spre vânzare publicului lucrări de artă originale, aflate, pentru prima dată în București, față în față cu reproducerea lor, prin tehnica „Giclée fine art print”, adică reproducere digitală, de înaltă calitate, după opere de artă pe suport imprimat cu jet de cerneală. Acest proiect a făcut parte din programul de susținere a galeriilor de artă din București, inițiat de Primăria Capitalei, prin Direcția Generală de Arhitectură, Peisagistică și Monumente de For Public și Centrul Cultural Expo Arte.

Vernisajul era stabilit pentru marţi, 13 octombrie 2020, ora 18.30, dar eu am ajuns în prima zi, 12 octombrie, înainte de ora prânzului. Eram singurul vizitator (nu mă îndoiesc că și primul), și am avut plăcerea să mă întâlnesc și să vorbesc cu doamna Flavia Pârvu, fondatoare, împreună cu Răzvan Pârvu, a Studioului Fine Art Imaging, despre care am citit ulterior pe site-ul acestuia. Cu mult entuziasm, doamna Pârvu mi-a vorbit despre expoziție, care prezenta un concept original – tehnica „Giclée fine art print”. Reproducerea de înaltă calitate a unor opere de artă oferă o extinsă accesibilitate iubitorilor de artă, prin „multiplicarea” unor opere originale de cele mai multe ori greu de găsit sau chiar dispărute în timp. Cunoaștere, promovare, încântare, destindere și relaxare – permise într-o măsură mult mai mare admiratorilor de artă. Deoarece expoziția a avut loc într-o perioadă de restricții cauzate de pandemia Covid-19, doamna Pârvu mi-a explicat că au fost stabilite mai multe vernisaje, fapt mai puțin obișnuit, dar motivat de regulile de distanțare fizică.

Astfel că în fiecare dintre cele cinci săli ale Galeriei Romane au fost expuse lucrările unui singur artist. Cinci artiști români contemporani, clienți ai Studioului Fine Art Imaging, fiecare cu stilul său propriu. Cinci vernisaje: JEANINA RAT, The Greatness of Yantras, 14 octombrie; DACIANA TARAȘI, Vibrație, Lemn şi Culoare, 15 octombrie; LAVINIA FALCAN, Culoarea emoțiilor, 16 octombrie; ȘTEFAN SURUGIU, Naked Soul, 17 octombrie; ȘERBAN BONCIOCAT, Detalii ritmice, 22 octombrie.

Toate cele trei colecții atrăgeau prin stilul diferit, dar și datorită alăturării originalului de reproducere. Eu însămi am fost provocată să descopăr care era lucrarea originală și care reproducerea. Greu de spus, numai eticheta cu precizarea respectivă de lângă tablou putea să facă diferența. Mi-au plăcut mult culorile și faptul că au fost reproduse întocmai, ceea ce nu e deloc simplu. Colecția Culoarea emoțiilor a Laviniei Falcan mi s-a părut un exemplu de netăgăduit, explozia de culoare facilita pătrunderea într-o lume oarecum fantastică, luminoasă și optimistă. În următoarea sală am fost izbită de alb-negrul fotografiilor lui Ștefan Surugiu, lucrări captivante care mă prindeau parcă înăuntrul lor, în atmosfera misterioasă a însingurării, a puterii spirituale, a transcendentalului. Left behind, Transcendetal tree, Into the light, Immaculate soul sunt doar câteva exemple, care mi-au plăcut îndeosebi. În a treia sală, expoziția de debut a Jeaninei Rat, The Greatness of Yantras, m-a impresionat prin simbolurile universale reprezentate pe pânză într-o manieră artistică, solemnă. Am reținut White Shambala, Kali’ Cat. Faptul că lemnul poate prinde viață prin tratarea cu dragoste și pasiune pentru culori, aplicate cu minuțiozitate și delicatețe de-a lungul fibrei acestuia, mi-a fost dovedit de colecția Vibrație, Lemn și Culoare a Dacianei Tarași, din a patra sală (Suflet, Vibrație, Curgere, Vortex, Încredere și altele). În a cincea sală, colecția de fotografie Detalii Ritmice a artistului Șerban Bonciocat mi-a atras atenția prin caracterul documentar.

Am plecat, bucuroasă că mai sunt oameni în „nebunia” aceasta de azi, când trăim cu un dușman nevăzut, care găsesc oportunități dar și forță de a merge pe drumul lor, de a dărui semenilor clipe de încântare și delectare sufletească.

Nu pot înceta să cred că în ciuda tuturor relelor care ne înconjoară nu vom avea puterea de a ne bucura de lucruri frumoase, de fiecare moment, pentru că viața e prea scurtă, trece ca o rază de lumină, și având grijă de noi înșine și de ceilalți nu trebuie să uităm că momentele de fericire ne aparțin, că trebuie să le captăm, să nu le risipim, dimpotrivă, să le înmulțim și să trăim cu ele.

 

Camelia Pantazi Tudor /  UZPR

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *