◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro20.04.2024

Cafeneaua online a ICR Tel Aviv: „Teatrul, punte de legătură între România și Israel” (10 decembrie 2020, online)

Următorul eveniment din cadrul „Cafenelei Românești” online va fi transmis în premieră în data de 10 decembrie 2020, la ora 17.00, în limbile română și engleză, cu subtitrare în limba ebraică, pe pagina oficială de Facebook a Institutului Cultural Român de la Tel Aviv:

https://www.facebook.com/icr.telaviv/ și pe canalul de Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCrV8OAoQyKqOA7d1dGrFesQ

Materialul video, intitulat Teatrul, punte de legătură în lumea culturală de azi, reprezintă o incursiune culturală în istoria Teatrului Național din București și a relațiilor bilaterale în domeniul teatrului pe care instituția le-a dezvoltat de-a lungul timpului cu dramaturgi israelieni contemporani, cu focus pe opera scriitoarei Edna Mazya. Cea mai recentă producție pe scena Teatrului Național din București, Noii infractori, semnată de Edna Mazya și tradusă în limba română de Etgard Bitel, a avut premiera în martie 2019 și de atunci până la restricțiile impuse de pandemie spectacolul s-a jucat cu casa închisă. Ion Caramitru, regizorul piesei și managerul general al Teatrului, oferă detalii, în materialul video, despre istoria inedită a instituției pe care o conduce, precum și despre procesul de colaborare cu scriitoarea israeliană, care a dat naștere unei producții de succes, cu o distribuție de excepție: Virginia Mirea, Alexandrina Halic, Silviu Biriș, Andrei Finți, George Piștereanu. De asemenea, Edna Mazya, Etgard Bitel și Sandra Sade, personalitate culturală a scenei de teatru israeliene, aflați în dialog cu Cleopatra Lorințiu, director adjunct al ICR Tel Aviv, vor discuta despre procesul de traducere, precum și despre întâlnirea dramaturgiei israeliene cu publicul român. Sandra Sade a jucat, de-a lungul timpului, în numeroase reprezentații ale piesei Noii infractori pe scena Teatrului Cameri din Tel Aviv.

Toate acestea vor fi presărate cu inserții video ce cuprind momente din spectacolul produs de Teatrul Național București, precum și din cel pus în scenă la Teatrul Cameri din Tel Aviv.

Edna Mazya este autoare dramatică, scriitoare, scenaristă și regizoare de teatru. A absolvit cu titlul de master studii de filosofie și teatru la Universitatea din Tel Aviv, unde a predat mai târziu cursuri de scriere creativă. La Teatrul Cameri din Tel Aviv a regizat piesele prietenei ei celei mai bune, Anat Gov: Prietenele cele mai bune, Lisistrata 2000, Vai, Doamne, Bărbat casnic, O familie caldă. Bogata ei activitate în domeniul teatrului a fost precedată de câteva scenarii de film scrise pentru regizorul israelian Amos Gutman. Cu piesa Mischakim Bechatzer Ha-achorit (Jocuri în curtea din spate, 1993), o docudramă inspirată de un caz de viol în grup care a cutremurat țara, din kibuțul Shomrat – 1993, urmată de Sipur Mishpahti (Poveste de familie, piesă în două acte, editura Or Am – 1997) și de Hamordim (Rebelii, piesă în doua acte, editura Or Am – 1999, inspirată de activitatea politică a părinților ei), Edna Mazia și-a cucerit faima de dramaturg bine ancorat în realitate și a obținut importante premii și distincții.

Comunicat al Institutului Cultural Român de la Tel Aviv

 

leviathan.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *