◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro25.04.2024

EXPOZIȚIA PLOAIE DE SOARE LA CASA DE CULTURĂ FRIEDRICH SCHILLER

Pe data de 8 Martie s-a deschis la Casa de Cultură ,,Friedrich Schiller’’ expoziția de pictură și grafică Ploaia de Soare. Creatoarea tablourilor expuse, pictorița Anamirela Anghel,  a fost prezentă până acum cu mai multe expoziții personale sau colective atât în București, cât și în țară. Atrasă dintotdeauna de artă, Anamirela Anghel (n. 1969 la Bucureşti) a fost, la început, pasionată de grafică, apoi s-a îndrăgostit definitiv de pictură, în care a integrat și prima ei pasiune. Grafica sa se distinge prin precizia desenului și prin tenta simbolică a imaginilor, caracteristici pe care le întâlnim, într-un mod aparte, permis de culoare, și în pictură. Un tablou din grupajul de grafică, intitulat Pustiu, înfățișează un labirint, conturat cu rigoare geometrică, în care se află oameni cu fața la zid,  semn al unei civilizații în amurg, dar și o cruce în primplan, ca simbol al unei posibile redresări prin valorile sacre. În pictură, prin grafia formelor și strălucirea culorilor, artista creează imagini naturiste – peisaje, naturi statice, flori, compoziții –, prin care potențează frumusețea naturii prin calda lumină a cromaticii sale. Peisajele – pline de crânguri, de lacuri și lunci, de valuri  marine, de munți, sau care combină marea cu muntele –, se caracterizează prin colorism, care exprimă bucuria resimțită față de fiecare formă de relief și de fiecare anotimp al naturii, prin decorativismul unor elemente principale, cum ar fi trunchiurile de mesteceni în alb-argintiu și negru, prin combinația foarte personală dintre constructivism, preluat din grafică și redat de conturul ferm al formelor, și impresionismul nuanțelor și degradeurilor cromatice, conjuncție care sugerează deopotrivă puterea din adânc și fragilitatea de suprafață a regnului vegetal. Toate semnalatele trăsături stilistice sunt dominate de simbolismul culorilor și, în primul rând, al luminii solare, divine. Peisajele sunt învăluite de lumina răsfrântă de albastrul cerului și filtrată ca o ploaie printre copaci sau topită în galbenul auriu al frunzișului ramurilor din vârful arborilor, scufundate-n înalt. Este o lumină mai mult decât naturală, de sorginte divină. (Nu întâmplător, Anamirela Anghel pictează și icoane pe sticlă). Există și un simbolism al motivelor tematice: trunchiurile zvelte ale copacilor sau culmile munților exprimă aspirația spre înalt, după cum șirurile de valuri înspumate ale mării, sau albastrul ei nesfârșit, sau un vapor în largul apelor reprezintă o invitație la drumeții îndepărtate.

Membră a Uniunii Artiștilor Plastici (din 2014), Anamirela Anghel este o artistă consacrată, care a frecventat cu folos arta maeștrilor picturii universale, ajungând, prin talent și 

har, să sintetizeze motive tematice și stilistice perene într-un stil propriu, original.

Notă: Expoziția poate fi vizitată online pe www.casaschiller.ro , sau cu programare, de luni până vineri, între orele 11,00-15,30 și miercuri între orele 11,00-17,30 până pe data de 26.03.2021.

Ioan N. ROȘCA

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *