default-logo

EcoFest 2021 – Ziua a patra. Arta „nisipului mișcător”

Ziua a patra a Festivalului Internațional al Filmului Ecologist EcoFest România – „Pentru Sănătatea Pământului” (organizat de Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România și Asociația Inițiativa Ecologistă Europeană) a debutat, la Colegiul Național „Elena Cuza”, cu două workshop-uri. Primul a fost susținut de jurnalistul Miron Manega (purtător de cuvânt al UZPR), care, după ce a prezentat o scurtă istorie a presei, a vorbit despre rostul și rolul mass-media în viața societății, despre meseria de jurnalist ca profesie vocațională și, mai ales, despre Mihai Eminescu ca model tutelar al jurnalismului românesc și, în mod programatic, al Uniunii Ziariștilor Profesioniști din România. Întrucât data de 10 iunie are semnificația unei duble sărbători – Ziua Înălțării și Ziua Eroilor – Miron Manega a adăugat că mai există, în luna iunie, două momente importante care țin de destinul de ziarist al lui Mihai Eminescu: 28 iunie (1883) data la care Eminescu a fost scos cu forța din viața publică și băgat în cămașa de forță, și 15 iunie (1889), data morții. Jurnalistul a arătat, de asemenea, că toate aptitudinile excepționale ale marelui poet (filosof, politolog, sociolog, antropolog, istoric etc.) s-au manifestat prin prestația sa de jurnalist la publicațiile cu care a colaborat („Federațiunea”, Curierul de Iași”, „Timpul”, „Fântâna Blanduziei”, România Liberă”), fiind în toate dedicat valorilor identitare românești. În final, după ce a făcut precizarea că etica jurnalistică este echivalentul în profesie a ceea ce înseamnă ecologia în viața socială, Miron Manega a recitat poemul său „ecologist” „Povestea Zăpezii”, o baladă care, atunci când a fost scrisă (în 1988) a primit un premiu special chiar aici, la Craiova (în cadrul Concursului Național de Poezie pentru Copii și Tineret „Elena Farago”).

Al doilea workshop a fost susținut de artista Mariana Pachis, autoarea scenografiei sand-art de la gala de deschidere a Festivalului. Spre deosebire de sand-art-ul în general, artista este singura care practică scenografia activă, a transformării imaginilor din una în alta, ceea ce dă dinamism și continuitate poveștii pe care o „rostește”. Sand-art-ul poate fi definit, metaforic, arta „nisipului mișcător”. Mariana Pachis și-a încheiat „povestea” cu videoclipul piesei muzicale „Voila”, cu care Barbara Pravia a obținut locul 2 la Eurovizionul de anul acesta.

A urmat vizionarea, în cadrul secțiunii „Competiție”, a filmelor LA LUNGA STRADA GIALA / Lungul drum galben (Italia, 2017 – 79 min.) și RANGER AND LEOPARD / Rangerul și Leopardul (Iran, 2017 – 52 min.), după care dezbaterile cu Juriul elevilor.

În paralel, la Filarmonica Oltenia, aveau loc workshop-urile și preselecția proiectelor ecologiste pentru secțiunea „Zona liberă de Indiferență (ZLI)” susținute, ca și până acum, de momente artistice.

Ultimul eveniment al celei de-a patra zi a Festivalului a fost seara, la ora 20.00, la Filarmonica Oltenia, unde s-a proiectat, în cadrul secțiunii „Panorama”, filmul TOMORROW LAND/Lumea de dincolo de mâine (SUA, 2015 –124 min).

În această seară, filmul ARRIVAL / Primul Contact (SUA, 2016), programat spre vizionare în cadrul secțiunii „Panorama” va fi proiectat la Filarmonica Oltenia, dar nu la ora 20.00, cum a fost până acum, ci la ora 21.00.

Departamentul Comunicare

 

Despre autor

Articole asemănătoare

Lasă un răspuns

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.