◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro19.04.2024

Prințul Harry se pronunță pentru susținerea financiară a presei de încredere

Prințul Harry al Marii Britanii a descris dezinformarea online drept o „problemă umanitară globală”, care trebuie abordată prin politici, inclusiv investiții în jurnalismul local și combaterea celor care răspândesc conținut fals.

Prințul a contribuit la un raport al unui grup de reflecție american privind dezinformarea, pe site-ul web al fundației caritabile a Ducelui și Ducesei de Sussex, care a făcut 15 recomandări, după un studiu de șase luni.

Harry a fost membru al comisiei pentru tulburarea informației de la Institutul Aspen, un grup de reflecție din SUA: „Sper să văd recomandările de fond și practice ale comisiei noastre preluate de industria tehnologiei, industria media, de factorii de decizie și de lideri. Acest lucru nu ne afectează pe unii dintre noi, ci pe toți.”

Cele 15 recomandări din raport, care a fost scris de trei co-președinți ai comisiei, se concentrează pe SUA și includ investiții „substanțiale” în jurnalismul local; forțe de muncă mai diverse la companiile de social media; tragerea la răspundere a celor care răspândesc dezinformarea și crearea unei „strategii naționale de răspuns” a Guvernului SUA pentru combaterea dezinformării, notează „The Guardian”.

Raportul subliniază că sunt trei măsuri ce trebuie abordate în încercarea de a limita fake news: „creșterea transparenței”, „consolidarea încrederii” și „reducerea daunelor”.

O altă măsură prevăzută în cod se referă la susținerea jurnalismului local – acordarea unui ajutor financial presei ar inversa „colapsul jurnalismului local și erodarea mass-media care sunt de încredere”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *