◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro29.03.2024

Asociația Presei din Kansas: „Nimeni altcineva nu poate face ce fac jurnaliștii locali pentru comunitățile lor”

Jurnalismul a avut probleme în 2020. Cum au reușit atât de multe organizații de știri locale – în special ziare – să supraviețuiască pandemiei? Săptămânalele și-au întărit acoperirea zilnică a știrilor online, modelele de afaceri s-au schimbat major și rațiunile existente pentru activitatea jurnalismului au devenit mult mai teoretice, în special pentru jurnaliștii din mediul rural, scrie „The Conversation”.
Hotărârea jurnalismului local de a supraviețui și de a servi drept un colac de salvare a sănătății publice pentru comunități. „Au fost momente în timpul pandemiei în care a trebuit să luăm legătura cu primarii și cu diferite orașe și comunități din stat… pentru a ne asigura că… știau că jurnaliştii sunt consideraţi lucrători esenţiali”, a spus Ashley Wimberley, director executiv al Asociației Presei din Arkansas, SUA. Asta a scutit lucrătorii din domeniu de măsurile de carantină și i-a vădit ca fiind extrem de necesari pentru comunitățile lor.
Jurnaliștii ajută oamenii să înțeleagă prezentul și cum să meargă mai departe, prin criză, dar înregistrează și evenimente pentru savanți și cetățeni în viitor. „Amintiți-vă întotdeauna că atunci când puneți acele povești în ziar, imprimați istoria comunității”, afirmă Amy Johnson, editorul „Springview Herald”, din Nebraska.
Jurnaliştii din Dakota de Nord, Dakota de Sud, Nebraska, Kansas, Oklahoma, Arkansas sau Louisiana au demonstrat că este neproductivă tendința de a da întâietate marilor branduri de presă. Directorul executiv al Asociației Presei din Kansas, Emily Bradbury, a transmis un mesaj pentru jurnaliștii locali de la brandurile de știri din ce în ce mai amenințate cu închiderea: „Vreau ca ei să știe că în mijlocul unei urgențe, în mijlocul a ceea ce poate părea a fi o lipsă de speranță. Situația, ceea ce fac este important. Ceea ce fac jurnaliștii locali contează, nimeni altcineva nu poate face ceea ce fac ei când vine vorba despre a veghea asupra comunităților lor”.
Reporterii și editorii au găsit noi modalități de a plăti facturile. Asta a însemnat acceptarea subvențiilor guvernamentale sub formă de împrumuturi din Programul de protecție a salariilor, mersul din ușă în ușă pentru a cere cititorilor să se aboneze, lansarea mai multor ediții online sau reducerea salariilor.
Unii editori au făcut eforturi secundare pentru a aduce venituri, creând reclame pentru afaceri locale sau făcând activități de marketing. La „The Kingfisher Times & Free Press”, din Oklahoma, de exemplu, Christine Reid, editorul ziarului, a creat reclame pentru o școală profesională-tehnică locală.
Editorii locali au făcut tot ce a fost necesar pentru a rămâne pe linia de plutire. În cele din urmă, pandemia a arătat că trebuie făcute mai multe cercetări privind jurnalismul în zonele rurale, care reduce partizanatul uneori violent care se manifestă la nivelul publicațiilor cu anvergură națională. (R.I.)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *