◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro29.03.2024

Misterioasele tuneluri dacice de sub Munţii Carpaţi

Munții Carpați sunt cei care ascund cea mai mare parte a istoriei dacilor. Această istorie nu doar că nu este cunoscută pe deplin în zilele noastre, dar este presărată cu cele mai mari secrete pe care doar un popor mistic putea să le aibă. Astfel, unul dintre cele mai de preț comori dacice sunt tunelurile secrete care pur și simplu străbat acest lanț muntos de la un capăt la celălalt.

Legendele dacice susțin că aceste drumuri subterane au jucat un rol important în dezvoltarea economică a Daciei. În vremuri de război, ele erau folosite pentru a adăposti femeile și copiii alături de cele mai de preț comori. De asemenea, atunci când situația o cerea, dacii foloseau tunelurile pentru a traversa munții cât mai rapid.

Așa s-a întâmplat și în anul 105, când împăratul roman a vrut să pecetluiască situația Daciei pentru totdeauna. Trupele romane au cucerit mai multe cetăți, pentru ca în cele din urmă să se apropie considerabil de Sarmizegetusa. Interesant este faptul că împăratul roman, după ce cucerea o cetate dacică, o reconstruia și lăsa mai mulți soldați s-o aibă în pază. Această decizie a fost luată pentru ca astfel să-i asigure spatele armatei sale, pentru că dacii erau recunoscuți pentru faptul că apăreau acolo unde te așteptai mai puțin.

Odată ajunși în fața marii bătălii, romanii și dacii lui Decebal s-au luptat cu îndârjire pentru ore bune. Era spre sfârșitul toamnei, zăpada domina Munții Carpați, ceea ce făcea ca luptă să fie extrem de grea. După mai multe ore de război, balanța tindea să se încline romanilor. Decebal simțind că bătălia urmează a fi pierdută, le-a ordonat ostașilor săi retragerea. În doar câteva minute, toți dacii dispăruseră ca prin minune. Romanii i-au căutat ore bune, dar parcă intraseră în pământ și nu mai vroiau să iasă.

Decebal a încercat astfel să-și reorganizeze armata, dar și să schimbe frontul operațiilor la Sud de Dunăre, pe teritoriul roman. În doar două zile întreaga armată a străbătut o distanță greu de imaginat în condițiile în care zăpada era din abundență, iar frigul aproape insuportabil. Dacii nu s-au teleportat, doar că au folosit unul dintre drumurile subterane, care străbăteau munții de la un capăt la celălalt.

tuneluri megalitice

Conducătorii romani au realizat că nu este posibil ca o întreagă armată să parcurgă o distanță atât de mare în mai puțin de două zile și prin diverse metode au aflat de tunelurile subterane pe care le foloseau dacii. Astfel, au organizat mai mult ambuscade și au reușit să înjumătățească armata dacică. Într-un final, marea bătălie de la Adamclisi a avut un singur învingător, iar dacii au fost pur și simplu reduși la tăcere.

Traian a ordonat astuparea drumurilor subterane pe care le descoperise, dar niciodată nu a știut că există atât de multe precum se bănuiește în prezent.

De-a lungul timpului, au fost efectuate diverse măsurători în speranța descoperirii acestor tuneluri impresionante. S-au descoperit două treceri subterane care fac legătura între zona Bucegilor până în apropiere de Peştera Urșilor și Carpații Occidentali. Mai mult, se presupune că aceste tuneluri au fost construite prin puterea magică a zeului suprem Zamolxe și că privite de sus formează un cap de lup imens, care are gura deschisă ca și cum s-ar arunca asupra prăzii sale.

efemeride.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *