◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro28.03.2024

O „navă fantomă“ dispărută din 2009 a apărut în largul coastei Myanmar

O navă ruginită, părăsită, dar în stare de funcţionare, a fost văzută de pescari în largul coastei Myanmar şi remorcată în vecinătatea Bangladeshului.

„Nava fantomă“, aşa cum a fost denumită, se numeşte „Sam Rataulangi PB 1600“, purta steagul indonezian şi plutea în Golful Martaban, la aproximativ 11 kilometri de ţărmul capitalei comerciale Myanmar.

„Nu am găsit marinari sau mărfuri pe navă“, au declarat autorităţile după ce au urcat la bordul navei la începutul acestei săptămâni, potrivit AFP. Poliţiştii şi martorii au fost surprinşi că o navă de asemenea dimensiuni, fără echipaj la bord, a ajuns în Myanmar.

În urma cercetărilor anchetatorii au aflat că nava a fost remorcată şi trebuia să ajungă într-o fabrică din Bangladesh pentru a fi dezmembrată.

Marina din Myanmar suspecta că nava a fost remorcată pentru că a găsit două cabluri rupte. Ulterior, la aproximativ 80 de kilometri în largul coastei Myanmar, a fost găsit şi un remorcher. Cei 13 membri ai echipajului au declarat că au remorcat „nava fantomă“ din data de 13 august şi că se îndreptau spre Bangladesh, însă cablurile s-au rupt în timpul unei furtuni şi au decis să abandoneze nava.

Potrivit site-ului Marine Traffic, nava a fost construită în 2001, are o lungime mai mare de 177 metri şi o capacitate de încărcare de 26.500 de tone.

Ultima oară a fost văzut în 2009, în largul coastei Taiwanului, şi, cel mai probabil, a fost abandonată recent. Navele vechi sunt adesea remorcate în provincia Chittagong din sudul Bangladeshului, care găzduieşte o industrie înfloritoare şi controversată.

Adevarul

efemeride.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *