Stresul de la birou, una dintre principalele surse de boli. Cum să îl combaţi

Stresul de la birou poate spori riscul de infarct cu 40%! Poți ajunge la anxietate, depresie și, în cele din urmă, la stare cronică de stres.

Stările permanente de stres de la birou se vor transforma în stres cronic, dacă nu vei avea grijă să te menajezi și să te relaxezi. Acest tip de stres vine ca urmare a stărilor conflictuale permanente, a nivelului de muncă prea ridicat și a sarcinilor suprasolicitante. Toți acești factori pot amenința sănătatea fizică și mentală, potrivit doctorulzilei.ro.

Un studiu arată că angajații suprasolicitați sunt mai expuși problemelor de sănătate. Boli grave ca cele de inimă sau diabet de tip 2 apar pe fondul stresului cronic. De asemenea, hipertensiune arterială, sindrom metabolic, sindromul rezistenței la insulină și obezitate.
Alt studiu arată că angajații supuși unui nivel ridicat de stres răcesc mai des și cad la pat în procent mult mai mare decât angajații mai puțin stresați.

Au mari șanse de a avea tulburări ale sănătății mentale, depresie și anxietate. Puteți combate stresul de la birou, dacă veți face câteva schimbări în stilul dv. de viață.

Începeți cu un orar de somn bine stabilit
Minim șase ore pe noapte, ideal 8 și încercați să adormiți înainte de miezul nopții. Alimentația este și ea un factor important, mâncați alimente nutritive, în niciun caz hrană semipreparată, fast food și foietaje.

Încercați să aveți un program regulat de mișcare.
Sportul este bun pentru inimă. Încercați și exerciții care vă relaxează, în timp ce faceți mișcare, ca de exemplu, yoga sau pilates.

Sportul reduce anxietatea și depresia și îmbunătățește calitatea somnului.

Un lucru foarte important pentru starea de sănătate generală este să vă mențineți o gândire pozitivă.

Învățați câteva tehnici de relaxare care reduc stresul
Cum ar fi meditația, presopunctura, meloterapia și întrețineți relațiile sociale. Ieşiţi cu familia, cu prietenii sau cu colegii, însingurarea amplifică stresul.

Limitați-vă la programul de lucru
Închideți canalele care vă pot aminti de serviciu, după program. Deconectați-vă de la mail-ul de la birou și treceți telefonul pe modul silențios. O zi are ore de lucru, dar și de relaxare, nu trebuie să fiți disponibili 24 din 24.

Dacă vă simțiți copleșit de aceste probleme de birou, luați legătura cu un psihoterapeut. Ajutorul specializat va fi binevenit în cazul persoanelor stresate.

Stabiliți limitele de la început, când începeți un job nou, e foarte important.

exquis.ro

Despre autor

Articole asemănătoare

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.