Clujul va avea metrou și tren metropolitan. 7 primari colaborează pentru acest proiect de anvergură

Primarul Emil Boc și edilii din sase comune au semnat, joi, la Primaria Cluj-Napoca, acordul de asociere pentru realizarea metroului si a trenului metropolitan, care prevede realizarea in parteneriat a diverselor studii necesare proiectului, transmite corespondentul MEDIAFAX.

Potrivit unei postari de pe pagina de Facebook a primarului Emil Boc, proiectul are ca obiectiv asigurarea unor servicii de mobilitate de calitate ridicata pentru populatia zonei metropolitane, precum si un transport eficient inspre si dinspre Cluj-Napoca.

„Am semnat astazi (joi – n.a.), impreuna cu primarii comunelor Gilau, Floresti, Baciu, Apahida, Jucu si Bontida acordul de asociere privind realizarea in parteneriat a studiilor de prefezabilitate, fezabilitate, impact asupra mediului si evaluarea strategica adecvata pentru trenul metropolitan si metrou. Acest proiect de investitii reprezinta un pas semnificativ pentru dezvoltarea socio-economica a zonei metropolitane Cluj-Napoca si are ca obiectiv asigurarea unor servicii de mobilitate de calitate ridicata pentru populatia zonei metropolitane, precum si un transport eficient inspre si dinspre Cluj-Napoca”, a aratat Boc.

Primarul Clujului a subliniat ca proiectul de investitii va fi realizat in doua etape, in prima etapa urmand sa fie realizat trenul metropolitan pe infrastructura actuala.

„In aceasta faza va fi implementat un sistem de transport rapid care va acoperi intregul coridor feroviar cuprins intre halta Nadaselu si statia de la Bontida, pe o lungime de aproximativ 43 de km. Punctele de oprire actuale vor ramane aceleasi si se propune adaugarea unor noi statii de oprire in zonele: Baciu, Tetarom pe str. Taietura Turcului si la podul Ira pe str. Aurel Vlaicu. Pentru fiecare punct de oprire se vor analiza facilitatile disponibile pentru calatori: banci, zone de asteptare, toalete, puncte de procurare a biletelor (automate/case) . De asemenea se va analiza disponibilitatea parcarilor de mici dimensiuni si se va realiza conectivitatea cu transportul public local la fiecare punct de oprire”, a explicat Emil Boc.

In cea de a doua etapa va fi realizat metroul pe axa vest-centru-est care urmareste sa deserveasca principalele puncte de interes pornind din Gilau pana la Podul Ira din Cluj-Napoca, pe o lungime de aproximativ 16 km.

„Proiectul va avea doua parti. In prima parte se va realiza legatura dintre comuna Floresti si Podul Ira pe urmatorul traseu propus: zona de sud a comunei Floresti – viitorul spital regional de urgenta – centrul comercial Vivo – cartierul Manastur – centrul orasului Cluj-Napoca si zona de est a orasului, respectiv zona Aurel Vlaicu/Podul Ira.

Pentru zona din afara orasului se va studia posibilitatea realizarii metroului suprateran, iar de la intrarea in Cluj-Napoca acesta urmand a fi realizat in subteran. A doua etapa a realizarii metroului vizeaza crearea legaturii dintre comunele Floresti si Gilau”, a subliniat primarul Clujului.

Acesta a precizat ca pana la implementarea celei de a doua etape, conectivitatea dintre Gilau si Floresti va fi asigurata prin autobuze care vor deservi aceasta zona in vederea asigurarii accesului oamenilor la metrou. De asemenea, va fi asigurata prin autobuze legatura dintre Gilau si Nadaselu pentru cei care doresc sa foloseasca trenul metropolitan.

„In perioada imediat urmatoare va fi lansata licitatia pentru Studiul de prefezabilitate a metroului si Studiul de fezabilitate pentru trenul metropolitan”, a mai aratat Emil Boc.

Despre autor

Articole asemănătoare

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.