SIP solicită sprijinul presei și jurnaliștilor membri și non-membri, pentru a combate impunitatea

  • Creioane nemuritoare: ADN-ul jurnaliștilor noștri asasinați

 SIP lansează campania  #lapicesinmortales

Societatea interamericană de Presă lansează campania  “Creioane nemuritoare”, pentru a conștientiza cu privire la impunitatea care acoperă majoritatea crimelor împotriva jurnaliștilor; lipsa justiției care încurajează tot mai multă violență, cenzură și autocenzură. Odată cu lansarea oficială a campaniei din 21 octombrie a.c.,

SIP solicită colaborarea partenerilor și a jurnaliștilor săi, precum și a celor care nu sunt membri SIP, pentru a publica în presă și pe rețelele de socializare anunțuri, bannere și alte materiale care pot fi descărcate de pe pagina: www.lapicesinmortales.com.

Obiectivul este de a invita utilizatorii să se alăture cauzei, înregistrându-și numele și adresa de e-mail pe acest site care va servi la determinarea guvernelor să acționeze împotriva impunității și în favoarea siguranței jurnaliștilor.

Creioane nemuritoare”, sub sloganul „Vocile pot fi reduse la tăcere, dar libertatea este antiglonț”, o campanie creată de firma Zubi Advertising din Miami, se bazează pe trei cazuri emblematice pe care SIP le apreciază ca fiind simboluri ale luptei: Irma Flaquer din Guatemala, dispărută în 1980; Carlos Lajud Catalán din Columbia, asasinat în 1993 și Alfredo Jiménez Mota, din Mexic, dispărut în 2005. Acești jurnaliști sunt imortalizați în aceste creioane și, împreună cu ei, peste 500 care au fost uciși în ultimele două decenii în cele 3 Americi. Creioanele conțin ADN-ul  Irmei, a lui Carlos și Alfredo,

ADN-ul obținut din obiecte donate de familiile lor într-un laborator din Miami, care apoi a fost  impregnat în grafitul creioanelor realizate în San Salvador.SIP, convinsă că acest simbol, puternic și solemn, poate deschide conștiințe și inimi, mulțumește sensibilității creatorilor și directorilor de la Zubi, renumitului jurnalist Jorge Ramos de la Univisión și, anticipat, tuturor organizațiilor de presă, mass-media, jurnaliștilor și influencerilor care se vor alătura acestei campanii.

SIP așteaptă ca această campanie să înceapă pe 21 octombrie, după lansarea oficială care va fi la adunarea sa generală, și să continue în următoarele luni ale anului, dar să se intensifice, în special în data de 2 noiembrie, de Ziua internațională Pentru a Pune Capăt Crimelor împotriva Jurnaliștilor, cu publicarea articolelor, editorialelor și  rubricilor de opinie, SIP  îi anunță  pe cei care participă la  această campanie că pot trimite materialele pe adresa de email: info@sipiapa.org, și, de asemenea, că pot să utilizeze eticheta #lapicesinmortales, ceea ce va permite  evaluarea campaniei.

Pentru mai multe informații, vă rugăm să vizitați: www.lapicesinmortales.com

Sursa:SIP   

 

  Elena Chiriță

 Reprezentanta UZPR pentru America Latină și Caraibe

                                                  

 

 

 

Despre autor

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.