Un studiu german arata că PRUNELE combat o maladie care ucide milioane de oameni

Un studiu recent al cercetătorilor de la Universitatea din Berlin a arătat ca oamenii care consuma zilnic timp de 3 săptămâni cel puțin 6 prune proaspete sau uscate au mai puține probleme medicale cu oasele, cu nivelul de colesterol LDL si cu posibilitatea de a avea cancer de colon.

Prunele au si proprietăți diuretice, de stimulare a sistemului nervos, decongestive, hepatice, dezintoxicate si laxative. Aceste fructe ameliorează stările inflamatorii ale ficatului si splinei. De asemenea, prunele si sucul proaspăt pregătit din ele contribuie la scăderea acidității sucului gastric, ceea ce le face sa fie un mijloc de tratament auxiliar in gastrite, ulcer stomacal si duodenal. Prunele îmbunătățesc semnificativ starea bolnavilor de arterioscleroză, colecist, hipertensiune si rinichi.

Resveratrolul care se găsește si in compoziția prunelor închise la culoare, intre indigo si negru si vișiniul cel mai închis, este un colorant polifenolic, considerat cel mai puternic antioxidant cunoscut pana acum, de 4-5 ori mai puternic decât betacarotenul, de 50 de ori mai puternic decât vitamina E si de 20 de ori mai puternic ca vitamina C.

Un pahar de suc de prune, înainte cu o jumătate de ora de mesele principale, ajuta la întărirea sistemului imunitar, creste rezistenta organismului la infecții, ceea ce este foarte bine ținând cont de faptul ca toamna e foarte aproape, si este un tonic eficient pentru sistemul nervos.

Sucul de prune, ca si fructul întreg, de altfel, este un laxativ natural, lucru pe care îl știu multe persoane cu probleme digestive si care adesea apelează la aceasta băutură. Ca laxativ natural, sucul de prune contribuie la eliberarea toxinelor din organism, dar si la eliminarea excesului de grăsimi. Ceea ce trebuie sa știi e ca pentru a pierde din greutate trebuie sa bei zilnic doua pahare de suc de prune.

Pruna este si un fruct care are puternice calități energizante. Acest lucru se datorează zaharurilor pe care le conține si care potentează capacitatea energetica a organismului, intervenind si stimulând sistemul muscular si nervos. Pentru cei care depun eforturi fizice mari, se recomanda mai ales folosirea fructelor uscate, deoarece au o valoare energetica de cinci ori mai mare decât cele proaspete.

 

Prunele ajuta la digestie si au un efect laxativ

Ele conțin apa; zaharuri, distribuite intre glucoza, fructoza si zaharoza; fibre alimentare (celuloza si pectine); acizi organici, care favorizează eliminarea acidului uric; săruri minerale, in special potasiu; vitamine (B1, B2, B3, B6, C, E si D); antociani (in coaja), substanțe antioxidante care conferă fructului culoarea specifica; tanini si substanțe amare, in frunze si scoarta pomului. Prunele uscate au un conținut caloric mai ridicat decat cele proaspete si o concentrație mai mare de vitamine si săruri minerale.

Pentru ca deja a început sezonul prunelor, trebuie sa știți ca specialiștii recomanda o cura de opt-zece prune proaspete, dimineața, înainte de micul dejun, mai ales persoanelor care suferă de constipație.

 

Alte 10 beneficii ale consumului de PRUNE

Stimulează memoria – Știai că dacă mănânci cel puțin trei prune pe zi, antioxidanţii puternici din acestea te ajută să elimini celulele deteriorate care îţi afectează memoria?

Ideale la dietă – Prunele sunt sărace în calorii, ceea ce înseamnă că sunt benefice dietei tale. Fiecare prună conţine 30 de calorii, adică 1,5% din caloriile recomandate pentru fiecare zi pentru o dietă bazată pe 2.000 de calorii pe zi. Poţi să arzi caloriile din prune foarte uşor: înotând 4-5 minute elimini 30 de calorii.

Previn bolile de inimă – Prunele sunt foarte sărace în grăsimi, fiecare fruct conţine mai puţin de 0,2 grame. În plus, ele nu conţin grăsimi saturate, care pot creşte riscul atacului de cord prin creşterea colesterolului.

Sunt pline de carbohidraţi buni – Dacă dieta pe care o ţii interzice consumul de carbohidraţi, prunele pot fi printre puţinele fructe pe care le poţi consuma.,

Atenţie însă! Prunele uscate au o concentraţie mare de carbohidraţi care stimulează pancreasul să secrete insulină, aşa că limitaţi-vă la a consuma prune proaspete, dacă nu vreţi să aveţi probleme cu glicemia şi un risc crescut de a face diabet.

Bogate în vitamina C – Prunele sunt o sursă bună de vitamina C, fiecare fruct conţine 7% din aportul recomandat zilnic. Vitamina C este un antioxidant, aşa că îţi poate apăra celulele de o posibilă degradare

Vitamina C ajută la producerea carnitinei, un produs sintetizat din aminoacizii lizina şi metionina care joacă un rol important în metabolismul celulelor vii, în descompunerea ţesutului adipos şi în transformarea lui în energie.

Te fereşte de cancer – O prună de dimensiuni medii conţine 113 mg de potasiu, mineral ce ţine sub control tensiunea arterială şi reduce riscul accidentelor vasculare cerebrale. Dacă acest lucru nu v-a convins, pigmentul roşiatic-albăstrui al prunelor, numit antocianină, poate ajuta la prevenirea diverselor tipuri de cancer.

Benefice pentru oase – Prunele conţin şi vitamina A, iar un singur fruct conţine 8 % din aportul zilnic de vitamina, despre care este recunoscut faptul că promovează refacerea şi creşterea oaselor.

Pruna este si un fruct care are puternice calități energizante. Acest lucru se datorează zaharurilor pe care le contine si care potenteaza capacitatea energetica a organismului, intervenind si stimulând sistemul muscular si nervos. Pentru cei care depun eforturi fizice mari, se recomanda mai ales folosirea fructelor uscate, deoarece au o valoare energetica de cinci ori mai mare decât cele proaspete.

Combat anemia – Mecanismul prin care prunele combat anemia şi previn reapariţia acesteia nu este legat de conţinutul ridicat de fier al acestor fructe, ci datorită acţiunii vitaminei C, care intervine în absorbţia fierului la nivelul organelor digestive, jucând astfel un rol indirect în prevenirea şi tratarea anemiei feriprive.

Tratează constipaţia – Numeroşi factori favorizează această problemă din ce în ce mai des întâlnită printre adulţi, precum: sedentarismul, alimentaţia săracă în fructe şi legume crude, consumul predominant de carne, lipsa sportului etc.

Consumul de prune ajută în prevenirea şi tratarea constipaţiei, o porţie de prune la 2-3 zile, de preferabil după-amiaza, fiind recomandată graţie conţinutului crescut de celuloză şi mucilagiu, care au acţiune benefică asupra intestinului, stimulând tranzitul intestinal şi conferind astfel un efect laxativ.

Fructele proaspete de prun se folosesc si in cosmetica pentru tenurile cu pori deschizi. Ele se zdrobesc si se așază pe fata, realizând o masca astringenta, timp de 20 minute, după care se spală cu apa călduța.

Previn diabetul – Diabetul se caracterizează prin tulburări ale metabolismului glucozei şi variațiile acesteia în sânge. Deşi au un conţinut moderat de glucide, prunele proaspete prezintă proprietăţi de reglare a glicemiei şi previn apariţia diabetului prin stimularea metabolismului glucid.

Atenţie! Prunele uscate nu sunt recomandate persoanelor care suferă deja de diabet zaharat pentru că au o concentraţie ridicată de glucide, dar în schimb se pare că prunele uscate ajută în cura de slăbire. De asemenea, consumul de prune este contraindicat în boala diareică acută sau cronică şi în caz de suferinţe renale, cum sunt pietrele la rinichi.

Când alegem si consumăm PRUNE, este bine sa ținem seama de următoarele idei si recomandări:

– Prunele trebuie sa fie cărnoase, strălucitoare, fără ciuperci, relativ moi si cu bruma alba pe ele.

– Perioada de prospețime se prelungește prin păstrarea la frigider, in recipiente etanș, unde rezista pana la 6 luni.

– Prunele foarte uscate se înmoaie in apa fierbinte, cateva minute.

– Daca se pun la copt, se țin in apa sau suc înainte si timpul de coacere va fi mai scurt.

– Amestec de fructe uscate – se taie prunele si se amesteca cu alte fructe uscate si nuci.

– La copt – se reduce cantitatea de grăsime, dar se obține un aluat mai moale prin înlocuirea unei cantități de grăsime cu aceeași cantitate de piure de prune.

– Peste clătite sau gogoși se pot pune prune opărite sau înmuiate.

– Umpluturi – adăugați prune sau magiun de prune in prăjiturile sau plăcintele preferate.

Se recomanda sa se consume foarte proaspete. Prunele se pot usca. Pentru efecte imediate in durerile de gat dizolvați o lingura de jeleu de prune într-o cana de apa fierbinte in care ați adăugat suc de lămâie si putina scorțișoară si beți acest amestec înainte de culcare.



Despre autor

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.