◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro26.04.2024

Trupa „Mihai Raicu” joacă două spectacole la Brăila în festival (2, 3 octombrie 2021)

Teatrul de Nord din Satu Mare participă la finalul acestei săptămâni cu două spectacole de referință din repertoriul curent la Festivalul Internațional de Teatru și Arte Performative DIALOG, organizat de Teatrul „Maria Filotti” din Brăila. Organizatorii au gândit ediția din acest an ca o formă de dialog între teatre cunoscute din întreaga țară (Galați, Ploiești, Turda, Târgu Mureș, Sfântu Gheorghe, Satu Mare, Oradea) și o trupă invitată din Franța.

Trupa „Mihai Raicu” speră să cucerească și publicul brăilean cu spectacolele Bacantele (fără mască) de Maria Manolescu, regia Dragoș Alexandru Mușoiu, sâmbătă, 2 octombrie 2021, ora 20.00, și Metamorfoze, spectacolul concert conceput de cei doi membri ai trupei Fără Zahăr, Bobo Burlăcianu (muzica și regia muzicală) și Bobi Dumitraș (versurile), duminică, 3 octombrie, ora 20.30.

Totodată spectacolul Bacantele (fără mască) de Maria Manolescu, regia Dragoș Alexandru Mușoiu, a fost selecționat de juriul FNT în secțiunea „Clasic. Recreat.”

Cea de-a 31-a ediție a Festivalului Național de Teatru se va desfășura în perioada 6–14 noiembrie 2021, în format online. Conceptul din acest an este Creația. Recreația. Re-creația, care subsumează și secțiunile FNT. Selecționeri și directori artistici ai acestei ediții sunt criticii Oana Cristea Grigorescu, Cristina Rusiecki și Claudiu Groza. Celor 38 de spectacole selectate din țară li se vor adăuga instalații performative, instalații vizuale, producții din străinătate, precum și evenimente conexe.

„Toate spectacolele Fără Zahăr au un univers sonor specific, cu toate acestea fiecare este altfel, cu alte cuvinte nu există repetiție la nivel de conținut, ci doar formă, ramă/cadru marca Fără Zahăr. Așa se face că Metamorfoze, spectacolul realizat de Fără Zahăr cu trupa Teatrului de Nord Satu Mare este original 100%, proaspăt și antrenant. Solicitant din toate punctele de vedere, Metamorfoze implică (și provoacă) spectatorii de la prima intrare în scenă a lui Gregor și până la cântecul de final, care ține loc de paradă a personajelor. Unsprezece specii de gândaci, de la furnică, greiere, albină, trecând prin fluture și ajungând la licurici și gândacul de Colorado, cărora li se alătură VW Beetle Nicoară și Gregor devin, prin intermediul versurilor, costumelor și muzicii reprezentanții unor tipologii umane. Așa se face că scena pare invadată de gândaci folositori, de gândaci de la care avem ce învăța, căci ne povestesc despre care este rostul lor pe pământ, ce fac ei ca să supraviețuiască, cum reacționează la diverși stimuli, cine le sunt dușmanii de moarte, cum supraviețuiesc, ce întâmplări i-au marcat pe viață etc.” – Nona Rapotan, https://bookhub.ro/.

„În spiritul tradiției performative a secolului XX, Maria Manolescu propune prin rescrierea Bacantelor lui Euripide chestionarea limitelor libertății și ale manipulării maselor în numele ideologiilor toxice. Fără să fie o actualizare mimetică, textul de spectacol Bacantele (fără mască) păstrează spiritul și personajele antice, oglindite în fundalul istoric românesc al mișcărilor sociale de protest din ultimii ani. Atributul «fără mască» din titlu are multiple referințe: reprimarea organizată de Jandarmerie, furia contestării pandemiei, dar și manipulările ideologice din spatele cauzelor care coagulează mulțimile. Maria Manolescu semnează un text bogat, cu multiple trimiteri și semnificații culturale potențate de viziunea regizorală semnată de Dragoș Alexandru Mușoiu.” – Oana Cristea Grigorescu.

www.teatruldenord.ro

 

leviathan.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *