◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro26.04.2024

Jurnaliștii tineri, față în față cu vremurile

Industria media este în continuă schimbare, ceea ce o face una dintre cele mai palpitante cariere de urmat. Jurnaliştii, editorii şi profesorii de jurnalism cunosc cu toţii importanţa de a ţine pasul cu tendinţele, de a profita la maximum de tehnologia disponibilă şi de a anticipa care vor fi cele mai mari poveşti ale anului. Potrivit News Associates, din Marea Britanie, există o serie de trenduri care se manifestă în acest an și care vor continua.

Jurnalism video și social media. „Spunerea de povești pe rețelele sociale nu vine fără provocările sale. Cu limite ale lungimii videoclipurilor și ale numărului de personaje pe care le puteți folosi, jurnaliștii ar trebui să se asigure că sunt în continuare capabili să spună întreaga poveste, în special cu dezinformarea care se răspândesc atât de rapid pe platformele sociale” (Chandni Sembhi, producător senior, PinkNews)

Abilități multimedia. „Videoclipul este un principiu fundamental al unei strategii de redacție în zilele noastre, iar previziunile din jurnalism sunt că vom vedea că platformele scurte precum TikTok vor continua să fie o parte importantă. Dacă ești un tânăr jurnalist care se gândește la abilitățile cu care te poți dota, învață cu siguranță cum să produci și să editezi conținut video” (Beth Kirkbride, editor de audiență, Sheffield Star)

Propria experiență. „Stabilirea carierei în jurnalism nu trebuie să fie despre obținerea unei experiențe de lucru tradiționale. Este vorba despre a fi capabil să te expui. Dacă nu există experiență, fă-o singur – creează un blog sau un canal YouTube, de exemplu” (Neve Gordon-Farleigh, BBC)

Adaptare și creativitate. „Jurnaliştii mai mult ca oricând trebuie să fie dispuşi să se adapteze, să înveţe şi să fie creativi cu modul în care adună ştiri şi cum spune poveşti. Nu există povești care nu pot fi găsite pentru cei dispuși să se schimbe, să experimenteze și să învețe” (Laura Garcia, jurnalist multimedia)

Poveștile din spatele poveștii. „Jurnaliştii trebuie să-şi construiască propriul brand personal şi cred că este mai relevant ca niciodată. Nu doar spunând povestea, ci și spunând poveștile din spatele poveștii” (Martin Booth, editor, Bristol 24/7)

Campionii publicului. „Jurnaliştii ar trebui să se asigure că omul obişnuit are în fiecare dintre ei un campion în mass-media. Oamenilor din toate mediile și categoriile sociale ar trebui să li se ofere platforme pentru a se exprima, mai ales pe măsură ce lumea devine mai digitalizată” (Dorothy Reddin, reporter Daily Express)

Atragerea publicului tânăr. „Cred că jurnaliştii ar trebui să se concentreze mai mult pe atragerea publicului mai tânăr. Putem face acest lucru mutându-ne atenția de la Twitter și către platforme precum TikTok, Instagram și Snapchat. Digitalul ar trebui să fie o parte esențială a zilei și a povestirii oricărui jurnalist, nu doar o idee ulterioară” (Mojo Abidi, jurnalist, Știrile ITV)

Acoperirea de încredere, accesibilă a crizei climatice. „Acoperirea de încredere, accesibilă și antrenantă a crizei climatice va deveni și mai importantă. Jurnaliștii vor trebui să ofere rezoluții și optimism, fără a submina gravitatea situației” (Katie Fenton, jurnalist, ITV Wales)

Publicații independente, orientate spre cititor. „Vom vedea că vor apărea mai multe publicații independente orientate spre cititor – publicarea de buletine informative a început să fie descoperită și mulți oameni folosesc deja platforme precum Substack” (Dani Cole, jurnalist, Manchester Mill și Sheffield Tribune)

Jurnalism riguros verificat și bazat pe fapte. „Pe măsură ce politica și societatea devin din ce în ce mai polarizate, există o oportunitate extraordinară pentru editorii care oferă știri imparțiale. Prezentarea unui jurnalism riguros verificat și bazat pe fapte este o oportunitate comercială” (Alessandra Galloni, redactor-șef,  Reuters)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *