default-logo

Rețele sociale deblocate după un an, în Uzbekistan

Guvernul Uzbekistanului a anunţat că a ridicat blocajul impus de peste un an reţelelor sociale populare Twitter, WeChat şi VKontakte în această ţară din Asia Centrală, relatează France Presse.
Autorităţile uzbece au făcut aceste platforme inaccesibile în iulie 2021, acuzându-le că încalcă legea privind stocarea datelor cu caracter personal prin refuzul de a păstra datele utilizatorilor pe servere din interiorul ţării.
Într-un comunicat, guvernul a anunţat că reţeaua socială americană Twitter, serviciul de mesagerie chinez WeChat şi platforma rusă VKontakte şi-au reluat pe deplin operaţiunile, adăugând că „blocarea lor nu poate decât să împiedice dezvoltarea ţării”.
Discuţii încă au loc cu platforma video chineză TikTok, care rămâne blocată pentru moment, a adăugat guvernul.
Deși Uzbekistanul, o fostă republică sovietică cu aproximativ 35 de milioane de locuitori,
a lansat unele reforme liberale, în special în sfera economică, autorităţile continuă să limiteze puternic exprimarea vocilor disidente, inclusiv în spaţiul digital.

Despre autor

Articole asemănătoare

Lasă un răspuns

*