default-logo

Colaborările între branduri media generează audiență extinsă, implicarea publicului, victorii legislative, investigații majore

Când Granite State News Collaborative a fost lansat în SUA în 2018, directorul Melanie Plenda a sperat că va putea găsi organizații cu care să intre în parteneriat. „A fost un concept atât de nou! Colaborarea, în general, este întotdeauna bună pe hârtie, dar realitatea este că trebuie să ai încredere în oameni cu care ai fost concurent întotdeauna.”, a spus Plenda. Colaborarea, cu sediul în New Hampshire, a început cu doar cinci membri și a ajuns la peste 20 de organizații partenere, inclusiv instituții media locale, liber profesioniști, universități, ziare de colegiu și grupuri comunitare non-partizane. Materialele astfel partajate pot fi publicate pe toate platformele.
„Este cu adevărat mai bine să lucrăm împreună, Deodată, nu a mai fost vorba despre concurență, ci despre o cantitate mare de informații pe care le putem transmite oamenilor”, adaugă Panda.
Colaborările între redacții permit partenerilor diferiți să-și pună în comun resursele pentru a dezvolta un proiect dincolo de ceea ce ar putea face o redacție singură. The Daily Northwestern și Northwestern News Network, ambele instituții conduse de studenți de la Universitatea Northwestern, au colaborat pentru a transmite live dezbaterea despre alegerile guvernamentale studențești. Alături de expertiză și infrastructură, redacțiile pot, de asemenea, să împărtășească surse între ele, spune Jennifer Palmer, de la Oklahoma Watch, care a făcut echipă cu The Frontier pentru a investiga cheltuirea finanțării pentru educație de urgență derulată la nivelul guvernatorului statului. „Am început să relatez povestea pe cont propriu, dar am rămas blocată. Lucram pentru a câștiga încrederea unei surse, dar nu era încă dispusă să-mi dea toate documentele la care avea acces. Într-o după-amiază, mi-a spus că o suna un alt reporter, dar nu voia decât să lucreze cu mine. Am început să colaborez cu The Frontier, sursa mea a început să-mi ofere mai multe informații, iar ceilalți reporteri au avut surse suplimentare. Am reușit să împărțim munca, aducând propriile noastre forțe în proiect. Suntem organizații foarte mici, așa că a avea forță de muncă suplimentară a ajutat la progresul investigației mult mai repede decât dacă am fi continuat să o facem pe cont propriu”, detaliază jurnalista. Prin combinarea informațiilor sursă, Oklahoma Watch și The Frontier au descoperit discrepanțe majore în cheltuielile statului pentru educație: peste 500.000 de dolari din programul de opt milioane de dolari al statului, care a oferit granturi familiilor cu venituri mici pentru a cumpăra rechizite școlare în timpul pandemiei, au fost utilizați pentru achiziții precum televizoare, grătare, electrocasnice și console de jocuri, a constatat investigația. Palmer are la activ și victorii legislative majore ca urmare a colaborării cu The Frontier, relatează niemanreports.org.
Pentru multe dintre redacțiile care și-au împărtășit proiectele cu noi, colaborările le-au permis să ajungă la audiențe noi și mai mari. Floodlight News, o colaborare axată pe raportarea de mediu, care include publicații precum The Guardian, The Intercept și NPR, printre altele, a înregistrat peste două milioane de vizualizări în poveștile partenerilor săi.
În același timp, colaborările între redacții nu numai că au produs un public mai mare, ci și unul mai implicat. În Spania, o colaborare între Barret Cooperativa, o companie de producție de documentare, și show-ul TV Salvados a ajutat la reactivarea interesului publicului pentru un accident de metrou din 2006. Printr-un documentar intitulat „Strategia tăcerii” și un episod despre accidentul respectiv, mulți telespectatori au început să ceară dreptate pentru victime, punctează Alex Badia, de la Barret Cooperativa.
În Colorado, peste 30 de redacții care participă la Colorado News Collaborative (COLab) – o coaliție de jurnalism nonprofit formată din peste 170 de publicații, inclusiv Colorado Public Radio, The Colorado Sun și The Gazette (Colorado Springs și Denver) – au investigat mentalitatea publică a statului în legătură cu asistența sanitară într-o serie numită „On Edge”. Diferitele părți mobile ale rețelei de siguranță pentru sănătatea mintală a statului au făcut colaborarea esențială, a remarcat Laura Frank, directorul executiv al COLab. „Sistemul este atât de complex – implică 18 agenții de stat și mai mult de 75 de programe – și problemele de sănătate mintală poartă un stigmat enorm. Niciuna dintre mass-media partenere nu ar fi putut finaliza singură proiectul”, explică Frank. (redacția UZPR)
Foto: pixabay.com

Despre autor

Articole asemănătoare

Lasă un răspuns

*