default-logo

Liderii utilizării inteligenței artificiale în jurnalism și argumentele lor

De la căutarea sunetelor audio până la analizarea citatelor și a surselor, învățarea automată, parte a inteligenței artificiale, are potențialul de a servi jurnalismului prezent și viitor. Nu este de mirare că unele dintre cele mai mari branduri de presă implementează de câțiva ani buni anumite instrumente care potențează și accelerează munca profesioniștilor mass-media.
Una dintre cele mai evidente aplicații ale unei astfel de tehnologii este aceea de a putea căuta prin materialul arhivat. De exemplu, podcastul de știri global al Sveriges Radio a detaliat recent despre unele evoluții și descoperiri în cazul asasinării primului ministru suedez Olof Palme, în anii 1980. Producătorii de la la postul public suedez de radio Sveriges Radio și-au dat seama foarte repede că unii dintre ascultătorii lor știau foarte puțin – sau deloc – despre acest dosar al istoriei recente. Pentru a-i ajuta, echipa a folosit sunet din emisiuni arhivate, care prezentau informații importante și publicul mai tânăr a înțeles povestea. Sistemul de inteligență artificială utilizat a avut ca rezultat o pliere pe preferințele utilizatorilor, făcând conținutul audio mai captivant și mai relevant.
La capitolul text scris, oamenii de știință de date de la The Guardian și-au unit forțele cu Agence France-Presse (AFP) pentru a găsi o modalitate mai bună de a identifica și atribui citate, folosind învățarea automată. Obiectivul lor este să le permită jurnaliştilor să caute şi să înţeleagă mai bine citatele şi pe cine citează. Acest lucru ar putea ajuta la crearea de noi ritmuri, axate pe responsabilitatea politicienilor, cum ar fi urmărirea modului în care opinia personalităților publice se schimbă în timp, relatează journalism.co.uk.
Jurnalismul cu inteligență artificială trebuie acceptat și integrat în companiile media. În următorii ani, câteva organizații media care se bazează pe jurnalismul cu inteligență artificială pentru a analiza Big Data, a folosi datele în mod extensiv în materialele lor de presă lor, a stoca toate informațiile și a „arhiva” ceea ce se poate numi „The World Future Data”, vor fi și lideri pe piața comunicării jurnalistice, notează gulftoday.ae .
Cartea „Jurnalism cu inteligență artificială, 4IR și restructurarea mass-media”, scrisă de expertul media egiptean Mohamed Abdulzaher, clasifică unele companii media mondiale care au început să ia măsuri serioase pentru a utiliza instrumentele acestui tip de jurnalism și argumentează implementarea acestei noi revoluții media.
Associated Press. AP folosește data scientist în redacții. Depinzând mai mult de platforma Automated Insights, AP a reușit să-și automatizeze rapoartele trimestriale privind câștigurile – cu rezultate îmbunătățite „astronomic”. A crescut producția de zece ori, generând peste 3.000 de povești pe trimestru, comparativ cu doar 300 anterior.
The Washington Post are, de asemenea, un instrument de jurnalism de inteligență artificială „program de raportare robot”, numit Heliograf. În primul său an, a produs aproximativ 850 de articole și a câștigat un premiu pentru „Excelență în utilizarea roboților” pentru acoperirea alegerilor din 2016. The Post folosește sistemul pentru a ajuta jurnaliștii și pentru a le face munca mai ușoară și mai rapidă.
Bloomberg News folosește o anumită formă de instrumente de jurnalism de inteligență artificială și tehnologie automatizată. Creat de Cyborg Company, acest instrument are capacitatea de a ajuta reporterii să producă mii de articole în fiecare trimestru. Aproximativ o treime din conținutul publicat de Bloomberg News este generat de aceste instrumente.
The New York Times folosește unul dintre instrumentele jurnalism cu inteligență artificială pentru a personaliza buletinele informative, pentru a ajuta la moderarea comentariilor și pentru a identifica imaginile pe măsură ce își digitalizează arhiva, pentru a le oferi cititorilor un buletin informativ care conține povești pe care „s-ar putea să le fi ratat”.
BBC și-a creat instrumentul de jurnalism de inteligență artificială numit „Juicer”, care este un instrument de agregare de știri și extragere de conținut. Acesta preia articole de la BBC și alte site-uri de știri, le analizează automat și le etichetează cu entități DBpedia conexe. Entitățile sunt grupate în patru categorii: oameni, locuri, organizații și lucruri.
Reuters implementează o inițiativă uriașă în domeniul jurnalismului cu inteligență artificială, de când a anunțat lansarea Reuters – Lynx Insight, un nou instrument important care va fi folosit în redacțiile sale din întreaga lume. Lynx Insight își propune să ajute jurnaliștii să analizeze datele, să sugereze idei de povești și chiar să scrie câteva propoziții, urmărind să amplifice munca profesionistului de presă cu un asistent de știință de date digitale.
Xinhua. Agenția națională de știri a Chinei a anunțat recent că, în colaborare cu motorul de căutare Sogou, a creat prima prezentatoare de știri de inteligență artificială din lume, cunoscută sub numele de Xin Xiaomeng. Anunțul vine după ce Xinhua a lansat primul astfel de prezentator de știri din lume, QiuHao.
The Wall Street Journal are Deepfakes, unul dintre instrumentele de jurnalism cu inteligență artificială lansat de grupul operativ condus de echipele Ethics&Standards și Research&Development. Acest grup este format din editori de videoclipuri, fotografii, imagini, cercetări, platforme și știri care au fost instruiți în detectarea profundă a informațiilor false.

Despre autor

Articole asemănătoare

Lasă un răspuns

*