default-logo

Zeci de publicații australiene s-au înțeles cu Google pentru planta conținutului

Un grup de 24 de mici editori australieni au încheiat un acord de licență de conținut cu gigantul tehnologic Google. Acordul, intermediat de organizația de caritate a unui miliardar în numele membrilor Public Interest Publishers Alliance, a fost facilitat de Codul de negociere al News Media Australia.
Susținătorii legislației și cei care speră ca legi similare să fie adoptate în alte țări spun că acordul ar trebui să conteste „criticile fără temei” la adresa Codului.
În baza prevederilor înțelegerii, titluri precum Greek Herald și Australian Jewish News vor deveni parteneri plătiți ai Google News Showcase, o dovadă că noile reglementări nu sunt doar în beneficiul marilor companii de știri, relatează pressgazette.co.uk.
Acordul vine la scurt timp după ce Rod Sims, fostul președinte al Comisiei Australiane pentru Concurență și Consumatori (ACCC), care a ajutat la conceperea Codului, a publicat un raport care evidențiază succesele legislației. Sims estimează că Google și Meta/Facebook au convenit să plătească brandurilor de știri mai mult de 200 de milioane de dolari australieni pe an, în plăți de licențiere, acoperind mai mult de 20% din costurile editoriale ale editorilor.
Cel mai recent acord al Google, care acoperă 24 de mici instituții de știri, care au format un grup de negociere colectivă prin Fundația Minderoo, a lui Andrew Forrest, nu a reușit încă să încheie o înțelegere și cu Meta.

Despre autor

Articole asemănătoare

Lasă un răspuns

*