default-logo

„The Independent” – strategia clară și conținutul jurnalistic de calitate aduc un profit previzibil

La peste cinci ani de când a renunțat la ediția print, prestigioasa publicație britanică „The Independent” și-a dublat profitul operațional în acest an și a înregistrat o sporire a veniturilor cu o treime. Publicația a avut profit în fiecare an de când și-a închis ediția tipărită, în martie 2016.
Creșterea continuă pare să fie atât o poveste de succes individuală, cât și o reflectare a unei industrii de știri care iese cu bine din pandemia de Covid-19, afirmă directorul executiv, Justin B. Smith. „The Independent” este așteptat să raporteze o creștere a profitului operațional de 100% între octombrie 2020 și septembrie 2021. Potrivit directorului Zach Leonard, „strategia a rămas pe drumul cel bun, în ciuda unei piețe imprevizibile, ceea ce a reprezentat o adevărată superperformantă în condițiile Covid”.
Pe măsură ce domenii precum comerțul electronic și subbrandul video Independent TV continuă să crească, „ambițiile vor crește și mai mult”, adaugă Leonard.
În septembrie, publicația avea 121 de redacții în Regatul Unit, iar conducerea anunță că „va continua să investească în acest personal editorial din Marea Britanie, ca parte a angajamentului de a oferi jurnalism de înaltă calitate. În SUA, numărul personalului editorial va fi dublat în următorul an”.
Strategia „The independent” este „incredibil de clară”, susține Leonard, și are trei piloni majori: diversificarea veniturilor, conversia utilizatorilor din „anonimi” în „cunoscuți” și extinderea internațională.
Aproximativ 60% din veniturile „The Independent” provin din publicitate și 25% din vânzări de conținut, inclusiv abonamente digitale și licențiere. Restul de 15% cuprinde dezvoltarea de noi produse și servicii digitale, inclusiv vânzări de reclame, date și suport tehnologic pentru alți editori.
O bună parte a atenției conducerii celebrei publicații este concentrată pe diversificarea veniturilor prin licențe și include vânzările de conținut și relațiile cu marile platforme tehnologice și partenerii pe termen lung, precum Yahoo și MSN. Leonard a spus că „The Independent”, care se află pe Google News Showcase, Facebook News și Apple News, este diferit de concurenții săi, având „o relație unică cu marile platforme”. Leonard susține că „The Independent” a „negociat din greu” pentru a se asigura că ofertele sunt în concordanță cu valorile mărcii atunci când vinde conținut unei terțe părți.
De asemenea, „The Independent” și-a sporit atenția asupra încurajării cititorilor să se înscrie cu adresele lor de e-mail, prin oferte precum buletine informative, evenimente sau campanii, pentru a-și îmbunătăți baza de date proprie și „conservarea viitorului nostru”. Prin această strategie, înregistrările s-au dublat între martie și septembrie, iar Leonard a spus că a fost stabilită o „țintă foarte mare” pentru anul viitor, deoarece aceasta devine o „prioritate de vârf”. „The Independent” a ajuns la 6,7 milioane de utilizatori înregistrați în iulie, o creștere de 150% într-un an. În același timp, veniturile din abonamente, care oferă acces complet, fără reclame, la site-ul web, și donațiile au crescut cu publicația ocupă locul opt la vizitele lunare în Marea Britanie.
Și concentrarea pe creșterea internațională a ajutat brandul „The Independent” în comparație cu concurenții naționali din Marea Britanie. În SUA, unde Leonard a spus că există o cerere de jurnalism britanic, The Independent „a urcat frumos și rapid”, menționează Leonard. În afară de SUA, brandul investește, de asemenea, într-o prezență în Pacific, după un prim an de succes cu ediția sa din Asia, ceea ce înseamnă că aceasta va crește pentru a cuprinde Asia Pacific, cu personal care ar putea fi angajat în Taiwan, Singapore și Sydney. O echipă din India a început în ultimul an să producă conținut de știri locale și să susțină o acoperire de 24 de ore pe zi, șapte zile pe săptămână, pentru Regatul Unit și SUA.
La rândul său, canalul video online dedicat, susținut de reclame, Independent TV, a fost lansat în decembrie 2020 și are o contribuție importantă la această poveste de succes. Televiziunea independentă are producători dedicați, care lucrează în cea mai mare parte la emisiuni comandate, în timp ce birourile de conținut ale site-ului, de asemenea, își produc propriul conținut video. Primul serial original a atras cinci milioane de vizualizări în primele zece episoade și a fost sponsorizat pentru al doilea sezon. „Scopul este ca Independent TV să își construiască un nume producând și vânzând documentare și câștigând premii”, precizează Leonard.
„The Independent” demonstrează prin aceste performanțe că jurnalismul de calitate are viitor, indiferent de platforma pe care este practicat.

Roxana Istudor/UZPR

Despre autor

Articole asemănătoare

Lasă un răspuns

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.