◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro26.04.2024

„Produsul” de presă împinge transformarea mass-media la următorul nivel

Rolurile și echipele concentrate pe produs există în jurnalism de ceva vreme, dar nu toate redacțiile îmbrățișează conceptul cu toată inima.
Într-o lume a „pivotărilor” către instrumente și platforme de scurtă durată, asta nu este deloc surprinzător. Echipele de redacție ar putea fi, de asemenea, îngrijorate de faptul că disciplina de produs – împrumutată de la companiile de tehnologie – se îndepărtează prea mult de obiectivele jurnalismului de a servi comunitățile și a-i trage la răspundere pe cei puternici.
Feli Carrique, directorul executiv al News Product Alliance (NPA), consideră că rolul organizației non-profit este acela de promovare a disciplinei de produs pentru articolul jurnalistic. Ca orice disciplină, aceasta începe cu înțelegerea a ceea ce este „produsul”, cunoașterea beneficiilor (și limitele) acestuia și aplicarea consecventă a practicilor sale.
Produsul nu este știrea în sine, ci în general modul în care știrile sunt servite sau livrate. Într-o redacție digitală, aceasta ar putea fi o serie editorială, un buletin informativ, o platformă de podcast, o aplicație de știri, un program de membru și așa mai departe. Lucrătorii de produs sunt necesari pentru a crea, întreține și promova produsele existente, îmbunătățind experiența generală a utilizatorului, potrivit journalism.co.uk.
Produsele funcționează cel mai bine prin încorporarea gândirii despre produs, o tehnică menită să înțeleagă problemele utilizatorilor și apoi să ofere o soluție. Acest lucru nu este exclusiv pentru echipa de produs – un editor de buletine informative poate, de exemplu, să modifice timpul de livrare, adresa de domeniu, pagina de destinație prin click sau procesul de înscriere, pentru rezultate și implicare mai bune. Prin urmare, munca de produs este colaborativă atunci când tehnologia, afacerile și echipele editoriale lucrează împreună pentru obiective comune. „Tehnologia ne-a oferit oportunitatea de a lucra într-un mod diferit, bazându-ne deciziile pe date și tehnici dovedite. Produsul ne oferă un cadru mai formal de instrumente și cadre care pot face acest lucru mai ușor. Ce fac profesioniștii în produse este să folosească instrumente și cadre pentru a facilita luarea deciziilor strategice și pentru a dezvolta produse în cadrul diferitelor echipe”, spune Carrique.
Aceste instrumente includ metode de cercetare a publicului, cadre agile iterative, foi de parcurs ale produselor (cu termene și responsabilități alocate sau „proprietari”) și bucle de feedback.
Un editor de audiență este de obicei responsabil pentru identificarea nevoilor utilizatorilor și pentru a se asigura că un anume conținut ajunge la publicul potrivit: sarcinile specifice pot include editarea SEO; managementul rețelelor sociale; vorbind direct cu utilizatorii prin sondaje, comentarii și rețele sociale sau analiza datelor despre audiență și transmiterea rezultatelor către editori
Un manager de produs este responsabil pentru unul sau mai multe produse și va coordona echipele în planificare a creării și lansării produsului, de obicei folosind sisteme precum sprinturi agile, retrospective și cicluri de feedback. Deci, în timp ce editorul de audiență acționează ca „vocea utilizatorului” în cadrul întâlnirilor, managerul de produs își asumă responsabilitatea pentru dezvoltarea produselor într-un mod care să răspundă nevoilor utilizatorilor, precum și obiectivelor de afaceri.
Pentru Carrique, beneficiul este evident: utilizarea corectă a acestor cadre va economisi timp, bani și resurse, concentrându-se pe munca țintită, care adaugă cea mai mare valoare publicului organizației.
Argumentul pentru îmbunătățirea diversității în echipele editoriale este că poate duce la o gamă mai incluzivă de povești pentru public. „Văd că produsul împinge transformarea la următorul nivel – iar industria media are nevoie disperată de ceva care s-o împingă înainte. Am trecut de transformarea digitală, asta a fost acum 20 de ani. Dar ce urmează pentru noi, cum punem în aplicare și implementăm sisteme care ne permit să inovăm constant? Acesta este produsul”, conchide Carrique.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *