◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro19.03.2024

Jurnalismul elaborat captează atenția cititorilor… două minute

Rețelele de socializare atestă faptul că lumea rămâne la fel de avidă de știri ca întotdeauna. Dar spațiul infinit disponibil online nu mai lasă loc jurnalismului elaborat, cel care stătea la baza tradiției generațiilor trecute, care savurau o cafea și se informau pe îndelete din ziar. Bill Grueskin, profesor la Columbia Journalism School, pune aceste repere la baza anunțului că ediția de duminică a Wasington Post, Washington Post Sunday, va publica ultima ediție tipărită de Crăciun.

Pentru observatorii din industrie, revista este „un artefact al unei epoci trecute”, dar numai în urmă cu o generație, The Washington Post, The Times, Miami Herald sau Baltimore Sun, printre altele, câștigau Premii Pulitzer pentru articole publicate în edițiile de duminică.

Internetul permite jurnaliştilor să scrie şi să publice articole de orice lungime, oricând, făcând ca formatul revistei să fie depăşit, cel puţin pentru editorii de ziare. Un jurnalist poate publica o poveste de 10.000 de cuvinte fără niciun cost suplimentar față de o poveste de 1.000 de cuvinte, în termeni de cerneală și hârtie de ziar și spațiu publicitar pierdut. „Dar asta nu înseamnă că oamenii o vor citi”, notează The Hill.

Cu cea mai mare parte a jurnalismului trecut în spațiul online, editorii știu acum exact cât timp petrece cititorul mediu derulând povestea. Iar statisticile sunt relevante. La sfârșitul anului 2020, potrivit unei cercetări Pew Research, vizitatorul mediu al unui site de ziar de top a petrecut acolo mai puțin de două minute, în scădere față de 2015.

Chiar dacă există și excepții, cum a fost cazul unui articol din 2021, scris de Jessica Sidman, care a da Cortina din fața afacerilor hotelului local Trump și care a depășit 1 milion de vizualizări, acest nivel de loialitate al vizitatorilor site-ului este rar.

Un alt studiu Pew, din 2016, a constatat că cititorii au petrecut aproximativ un minut răsfoind n articol pe telefoanele lor mobile. Pentru materialele mai lungi, implicarea cititorilor a crescut la doar două minute. „Pentru jurnalismul elaborat, două minute nu vor duce un cititor măcar aproape de sfârșit”, conchide The Hill.

Conform celor mai recente cifre ale Alianței pentru Media Auditată, doar nouă ziare din SUA se bucură acum de tiraje medii zilnice de peste 100.000 de exemplare – Wall Street Journal (697.493), New York Times (329.781), USA Today (159.233), Washington Post (159.040), New York Post (146.649), Los Angeles Times (142.382), Chicago Tribune (106.156), Minneapolis Star Tribune (103.808) și Tampa Bay Times (102.266).

În urmă cu cincisprezece ani, prin contrast, primele trei ziare aveau toate tirajele de peste 1 milion, iar altele depășeau 500.000… (redacția UZPR)

Foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *