◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro26.04.2024

Presa locală, cumpărată cu bani publici: milioane de euro pe ode, emisiuni aranjate și felicitări

Sute de primării și consilii județene de pe tot cuprinsul României plătesc milioane de euro din bani publici pentru a cumpăra tăcerea ziariștilor care ar trebui să le demaște impostura. Cu câteva excepții, publicațiile locale nu mai servesc demult interesele cititorilor, transformându-se în organe de propagandă ale primarilor, prefecților și președinților de consilii județene. Când ați citit ultima investigație pe un site local de presă? Când ați văzut ultimul interviu cu întrebări incomode la o televiziune regională? De unde vine servilismul celor care poartă legitimație de presă?

Camuflată sub contracte de promovare a localităților sau sub achitarea unor mesaje festive, mituirea presei locale cu resurse de la buget a devenit un fenomen de masă. În Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) sunt mii de contracte prin care autoritățile acordă sume de bani către firmele aflate în spatele ziarelor, site-urilor, televiziunilor sau posturilor de radio locale.
Din acest munte de informații, am extras datele din ultimele trei luni și am găsit 939 de contracte încheiate între instituțiile locale și presă. Valoarea totală a acestora este de 3.683.068 lei, adică aproximativ 818.000 de euro. Presupunând că această sumă este cheltuită la fiecare trei luni, rezultă că primăriile și consiliile județene direcționează, anual, peste 3 milioane de euro către presa locală.

La schimb, politicienii primesc articole pozitive, emisiuni aranjate și spațiu editorial în care adresează cetățenilor urări și mesaje la diferite ocazii. Însă, mai presus de orice, primesc garanția că ziarele și televiziunile pe care le miluiesc cu bani publici nu-i vor deranja niciodată cu anchete sau cu articole critice.

În toată țara, oamenii care deschid paginile site-urilor de ştiri locale sau posturile de televiziune regionale sunt prostiți că trăiesc nu într-un stat de mâna a treia care își disprețuiește cetățenii, ci în țara veștilor bune și a politicienilor fără defecte!

Cele mai banale gesturi ale unui edil sunt înfăţişate ca acte de eroism, iar plăgile care macină administraţia publică locală ajung să fie expediate, în cel mai bun caz, într-un colţ de pagină rămas nevândut.

Presa și autoritatea locală, două entități care ar trebui să fie ca șoarecele și pisica pentru a apăra interesele cetățenilor, au sfârșit prin a se alia împotriva cetățenilor, pe banii lor!

Continuarea pe recoreder.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *