default-logo

Libris aniversează 30 de ani în piața cărții cu o nouă identitate vizuală inspirată din ADN-ul de librar

Investiţii de 4 milioane de euro pentru experienţa cititorilor: dublare depozit de carte, personalizare şi interacţiune

Libris aniversează 30 de ani de pasiune pentru cărţi şi peste 18 milioane de titluri vândute cu o nouă identitate vizuală, marcând astfel trecerea într-o nouă etapă de dezvoltare a librăriei online. De-a lungul celor trei decenii şi două generaţii de librari, peste 1,6 milioane de cititori au cumpărat cărţi, iar recordul de vânzări a venit pe 30 noiembrie 2020, când au fost expediate 17.500 de volume.

Românii citesc mai mult, mai variat, iar recomandările şi portofoliul curatoriat reprezintă argumente importante în decizia de cumpărare. Libris marchează trei decenii de existenţă pe piaţa de carte cu o nouă identitate vizuală şi demararea unui plan amplu de investiţii în experienţa cititorilor pe site, dar şi în afara acestuia, prin interacţiuni culturale cu scriitori sau echipa Libris.

Astfel, website-ul Libris.ro, destinaţie vizitată lunar de peste 800.000 persoane interesate de cărţi şi experienţe culturale se schimbă complet şi pune mai mult în lumina reflectoarelor “vedetele” industriei: cărţile şi pe autorii lor. Cititorii vor regăsi, pe lângă selecţia vastă de 50.000 titluri în limba romană şi peste 235.000 titluri în limba engleză, o varietate de recomandări de lectură, recenzii şi opţiuni de a răsfoi volumele preferate înainte de achiziţie.

Aşa cum cărţile cele mai iubite au nevoie din când în când de o reeditare, şi nouă ne-a venit rândul să ne prezentăm cu o copertă nouă în fata cititorilor, mai atractivă, mai dinamică şi mai actuală. Ne inspiram din alegerile cititorilor noştri în aceeaşi măsură în care ne propunem să oferim la rândul nostru inspiraţie, a explicat Laura Teposu, CEO Libris.

La oferirea noii experienţe de lectura şi interacţiune culturală a lucrat activ o echipă de peste 20 specialişti în eCommerce, marketing şi IT, strategia de rebranding a Libris fiind realizată cu ajutorul agenţiei locale Brandient.

Investiţii de 4 milioane de euro pentru experienţa cititorilor

În anul care marchează trei decenii pe piaţa de carte, comanda medie pe Libris a depăşit pragul de 100 de lei, în creştere cu 10% faţă de perioada similară din 2020 şi cu 25% faţă de 2019. Cele mai mari creşteri faţă de anul 2019 s-au înregistrat pe segmentul de dezvoltare personală (48%), biografii (33%) şi cărţi pentru copii (19%). În raport cu 2020, Biografiile şi Dezvoltare personală au avut creşteri de 25%, respectiv 20%.

Investiţiile făcute în ultimii 3 ani în depozitul de carte de la Braşov, cu o suprafaţă totală de 5.000 de metri pătraţi, se ridică la aproape 5 milioane de euro şi asigură un stoc permanent de 1 milion de volume, având capacitatea de a creşte până la 3 milioane de volume.

Bugetul de investiţii în experienţa cititorilor -de la livrare mai rapidă şi un stoc mai extins, până la recomandări personalizate sau interacţiuni culturale– alocat de Libris pentru următorii 3 ani se ridică la 4 milioane de euro.

Suma va fi direcţionată majoritar către extinderea depozitului de carte din Braşov, care urmează să se dubleze. Investiţia în tehnologii, servicii tech şi digitale care vor permite companiei să ofere clienţilor recomandări personalizate şi un motor de căutare dezvoltat special pentru carte este estimată la 1 milion de euro.

De asemenea, atenţia echipei Libris rămâne pe dezvoltarea interacţiunii cu cititorii, pentru care sunt create evenimente şi experienţe culturale variate, atât offline, cât şi online.

Când ai crescut într-o lume plină de cărţi şi lectură, ai învăţat să le apreciezi valoarea şi să le recunoşti rolul în evoluţia intelectuală şi sufletească a omului. Constentizarea importanţei lecturii şi a accesului fiecărui om la cărţi ne ajută să găsim resurse pentru a înveşti în acest domeniu, chiar dacă pare o piaţă mică pentru un antreprenor. Astfel, scopul nostru este de a oferi acces facil la cărţi oricui şi nu în ultimul rând să dăm şansa fiecărei cărţi să găsească un loc vizibil pe raftul fizic sau virtual. La baza fiecărei investiţii în jurul ecosistemului cărţii sta dorinţa noastră de a oferi o experienţă fiecărui cititor, de a-i împărtăşi propria noastră curiozitate vizavi de lectură, a mai precizat Laura Teposu.

We know books, expertiza construită de-a lungul a două generaţii de librari

Fondată în 1991 de Ana şi Virgil Onita, Libris este una dintre primele companii post-decembriste dedicate cărţii şi culturii. „Vatră” Libris este librăria St. O. Iosif din Braşov, a cărei misiune de a oferi iubitorilor de carte cele mai interesante, actuale şi dorite volume este continuata în online începând cu 2009, prin Libris.ro, librăria online fondată de Laura Teposu.

Dintotdeauna ne-am dorit să oferim acces la cărţi. Dacă în ’91 veneam noaptea la Bucureşti să prind noutăţile editoriale la Casa Presei Libere, iar când ajungeam în Braşov mă aşteptau clienţii la coadă în fata librăriei unde vindeam stocurile imediat, acum mii de colete Libris ajung în toată ţara şi chiar în afara ei, către cititori de toate vârstele. Sunt extrem de fericit că am trăit această revoluţie din piaţa cărţii, provocată de digitalizare, fapt care a facilitat accesul la carte mai mult ca niciodată. Oamenii din Libris care se afla alături de noi sunt la rândul lor iubitori de carte şi ne ajută să rămânem fideli ideii noastre de bază, aceea că Libris este şi va rămâne despre cărţi, a declarat Virgil Onita, fondator Libris.

Pasiunea autentică pentru lectură a ghidat dezvoltarea Libris de-a lungul celor trei decenii de existenţă. Echipa actuală de 120 persoane este construită după aceleaşi principii, ancorate în ADN-ul de librari al fondatorilor. De-a lungul celor 12 ani de livrări online, librarii Libris au făcut peste 5 miliarde de paşi printre rafturile cu cărţi din depozit.

Avem 30 de ani de când respirăm cărţi, dintre care 12 ani şi în online, iar în tot acest timp am încercat să devenim pentru cititorii noştri adevăraţi specialişti în domeniul cărţilor. Când recomandăm un titlu este pentru că a fost trecut prin filtrul unui membru al echipei, când publicam o recenzie este pentru că ne-a entuziasmat cu adevărat conţinutul cărţii citite, iar când pregătim o comandă de multe ori adăugăm din titluri şi în wishlist-ul propriu, a mai spus Laura Teposu.

Despre LIBRIS

Afacere 100% românească, Libris a intrat pe piaţa de carte în 1991, cu librăria St. O. Iosif din Braşov. În 2009, apare Libris.ro care, în 12 ani de existenţă în online, a devenit nume de referinţă pe segmentul de librarii, livrând comenzi către 1,6 milioane de clienţi din întreaga lume.

În toţi aceşti ani, Libris şi-a asumat activ un rol de suporter al lecturii şi a derulat campanii numeroase în acest sens. Din 2019, Libris a demarat proiectul CarteTeca, prin care îşi propune ca în 5 ani să ajungă în peste 350 de unităţi de învăţământ, cu donaţii de volume actuale, care să-i atragă pe copii şi adolescenţi către lectura. Sub sloganul #RespectYourself – Oferă-ţi timp pentru lectură, Libris a lansat în martie 2018 un proiect prin care prezintă lectura din perspectiva unei activităţi care înseamnă respect faţă de sine, preocupare pentru autocunoaştere şi dezvoltare.

Respectul pentru carte face parte, de altfel, din ADN-ul Libris, care a ajuns la a doua generaţie de librari. În aceeaşi linie, Libris a implementat în 2018 programul „Libris Reading Resort”. Astfel, fiecare angajat are dreptul de a acorda cititului 4 ore lunar din programul de lucru, având acces la oricare dintre cele peste 1 milion de volume aflate în stoc permanent în depozitul de la Braşov.

Persoana de contact:

Anca Popă, PR Manager, Zacke PR, anca.popa@zackepr.com, 0724 202 474

Despre autor

Articole asemănătoare

Lasă un răspuns

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.