default-logo

Prim-ministrul britanic Boris Johnson a cerut o revizuire a licenţei canalului de ştiri RT, susţinut de Rusia

Boris Johnson, primul ministru al Marii Britanii, a anunțat că secretarul pentru Cultură Nadine Dorries a cerut Ofcom, autoritatea de reglementare a presei din Regatul Unit, să revizuiască operaţiunile postului de televiziune RT, care era cunoscut anterior sub numele de Russia Today.

„Trăim în democraţie şi într-o ţară care crede în libertatea de exprimare. Şi cred că este important să lăsăm mai degrabă în seama Ofcom decât a politicienilor să decidă ce organizaţii media să interzică – este ceea ce face Rusia. Russia Today este unealta personală de propagandă a preşedintelui rus Vladimir Putin de propagandă. Nu văd de ce i s-ar permite să continue să emită în această ţară”, a punctat Johnson.

În scrisoarea adresată directorului Ofcom, Dorries a scris că postul RT „se dovedeşte o parte a campaniei globale de dezinformare a Rusiei”. „Mă îngrijorează că radiodifuzori precum RT, despre care Ofcom a constatat că au încălcat în mod repetat Codul de difuzare în trecut, vor căuta să răspândească dezinformări dăunătoare cu privire la criza în curs din Ucraina”.

Solicitarea vine ca urmare a tensiunilor continue dintre Rusia şi Ucraina. În 2019, Ofcom a amendat RT cu 200.000 de lire sterline, pentru încălcarea regulilor britanice de imparţialitate a radiodifuziunii de şapte ori în timpul incidentului de otrăvire cu noviciok din Salisbury, din 2018. Rusia a ripostat la acea vreme prin lansarea unei anchete la biroul rusesc al BBC.

 

Despre autor

Articole asemănătoare

Lasă un răspuns

*