default-logo

UNICEF consideră „insurmontabile” pierderile suferite de educație în timpul pandemiei

Închiderea şcolilor din cauza pandemiei de covid-19 a provocat pierderi de o amploare aproape „ireversibilă” în materie de educaţie în rândul copiilor din întreaga lume, atrage atenția UNICEF.

Peste 616 milioane de elevi rămân afectaţi de închiderea totală sau parţială a şcolilor, a precizat agenţia ONU.

În multe ţări, aceste perturbări, pe lângă faptul că au lipsit milioane de copii de dobândirea competenţelor de bază, le-au afectat sănătatea mintală, au crescut riscul de abuzuri şi i-au împiedicat pe mulţi dintre ei să aibă acces la „o sursă regulată de nutriţie”.„Ne confruntăm pur şi simplu cu o amploare aproape insurmontabilă de pierderi suferite de şcolarizarea copiilor”, punctează Robert Jenkins, şeful de educaţie al UNICEF, într-un comunicat.

Concret, potrivit UNICEF, „pierderile de învăţare din cauza închiderii şcolilor au lăsat până la 70% dintre copiii de 10 ani incapabili să citească sau să înţeleagă un text simplu în ţările cu venituri mici şi medii din întreaga lume.

Ţările bogate sunt departe de a fi cruţate – în Statele Unite, de exemplu, pierderi de învăţare au fost constatate în mai multe state, din Texas și California până în Colorado, Tennessee, Carolina de Nord, Ohio, Virginia și Maryland.

De asemenea, pe lângă ratele crescute de anxietate şi depresie la copii şi tineri legate de pandemie, „peste 370 de milioane de copii din întreaga lume au fost privaţi de mesele şcolare în timpul închiderii şcolilor, în timp ce ele sunt pentru unii copii singura sursă sigură de hrană şi nutriţie zilnică”.

Închiderea sălilor de clasă continuă să afecteze peste 635 de milioane de copii la nivel global, copiii mai mici și mai marginalizați confruntându-se cu cea mai mare pierdere în învățare.

Despre autor

Articole asemănătoare

Lasă un răspuns

*