◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro26.04.2024

Mai este jurnalismul de afaceri profitabil?

Noua carte a lui Chris Roush, „The Future of Business Journalism, Why It Matters for Wall Street and Main Street”, spune o poveste des auzită: jurnalismul de afaceri era cândva profitabil. Ziarele aveau o mulțime de cititori cu venituri disponibile pentru a citi secțiunile de afaceri. Ziarele au început să-și reducă personalul în jurul crizei financiare din 2008, tocmai când țările aveau nevoie mai mult ca niciodată să înțeleagă ce se întâmplă în economiile lor. Banii din publicitate au dispărut, mai ales când companiile locale și-au dat seama că pot ajunge la mai mulți oameni prin intermediul noilor canale de social media și online.

Dar știrile despre afaceri sunt încă disponibile și sunt valoroase. Dar ceea ce diferențiază noua carte a lui Roush este insistența lui că jurnalismul bun și jurnalismul profitabil sunt unul și același lucru. Publicația American Banker scrie pentru bănci din toată țara oferă acoperire dedicată băncilor comunitare. În general, majoritatea relatărilor financiare se concentrează acum, în special, pe Wall Street, Silicon Valley și Washington și modul în care cele trei se intersectează. Cu siguranță, înțelegerea acestor tendințe este importantă, dar la fel sunt și mișcările autorităților de reglementare de stat, contururile economiilor locale și personalitățile figurilor orașului.

Roush subliniază, de asemenea, că jurnalismul financiar este în mare parte alb și în mare parte încă masculin.

Nu este un secret pentru nimeni că economia jurnalismului comercial, în special cea care produce acoperire locală, este complicată, scrie latestfinance.news. Cum îi faci pe oameni să plătească pentru un produs pe care se așteaptă să îl primească gratuit? Rausch are câteva sfaturi practice pentru reporteri: fă-ți prietenii mai bune cu oamenii de relații publice, analizează dosarele de faliment și documentele pentru a descoperi povești locale bune și începe să te gândești la îngrijirea sănătății, în special, ca la o poveste care atinge fiecare aspect din economie.

Redacțiile locale pot investi în inteligență artificială, care preiau o parte din povara reporterilor suprasolicitați, eliberându-le timpul necesar să spună povești mai convingătoare. (redacția UZPR)

Foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *