Primul vehicul care poate avea şi funcţia de tren şi de autobuz, poate circula la fel de bine pe drum şi pe calea ferată, și-a făcut debutul public în oraşul Kaiyo din prefectura Tokushima, din Japonia.
Acest vehicul a fost botezat de japonezi DMV (Dual Mode Vehicle) şi arată ca un autobuz şi rulează pe şosea cu cauciucuri normale. Dar când ajunge la o intersecţie cu calea ferată, roţile de oţel coboară din burta vehicului, transformându-l efectiv într-un vagon de tren.
Roţile trenului ridică anvelopele din faţă de pe şină, în timp ce roţile din spate stau jos, pentru a propulsa DMV-ul pe calea ferată.
CEO-ul companiei Asa Coast Railway, care operează DMV-urile, a spus că aceste vehicule ar putea ajuta oraşele mici, precum Kaiyo, cu o populaţie în vârstă şi în scădere, unde companiile locale de transport se luptă să obţină profit: „Acest DMV poate ajunge la localnici sub formă de autobuz şi îi poate transporta şi pe calea ferată”, a declarat CEO-ul Shigeki Miura. În special în zonele rurale, cu o populaţie îmbătrânită, ne aşteptăm să fie o formă foarte bună de transport public”.
DMV poate transporta până la 21 de pasageri şi circulă cu o viteză de 60 de km/h pe căile ferate şi poate merge cu până la 100 de km/h pe drumurile publice. Alimentată cu motorină, mica flotă de vehicule, care vin în diferite culori, va circula de-a lungul coastei insulei Shikoku, din sudul Japoniei, conectând mai multe oraşe mici.