default-logo

Dispariția ziarelor lasă câmp liber consumului de dezinformare

Vicepreședintele Berkshire Hathaway, Charlie Munger, a oferit o nouă perspectivă asupra modului în care rolul ziarelor locale și al redacțiilor tradiționale este din ce în ce mai mult înlocuit de voci „nedemne de încredere”.„O să ne fie îngrozitor de dor de aceste ziare. Fiecare ziar… a fost un bastion independent al puterii. Poziția economică era atât de inexpugnabilă… și etosul unui jurnalist era să încerce să spună așa cum este. Și ei au fost într-adevăr o ramură a guvernului – i-au numit a patra putere în stat, adică a patra ramură a guvernului. Acum, aproximativ 95% dintre ziare vor dispărea pentru totdeauna. Și ce primim în schimb?”, a spus Munger, la adunarea anuală a acționarilor Daily Journal.
Ziarele locale dispar în toată țara: aproape 1.800 de ziare din SUA s-au închis din 2004 și peste 100 de redacții au pus lacătul de la începutul pandemiei de coronavirus. Inclusiv Berkshire Hathaway și-a vândut afacerea cu ziare în 2020. Angajarea în redacțiile din SUA a scăzut cu 26% din 2008 până în 2020, arată o cercetare Pew Research.
Munger a afirmat că, în timp ce ziare de încredere precum The Wall Street Journal și The New York Times vor supraviețui, unele dintre instituțiile media mai noi le spun oamenilor mai degrabă ceea ce vor să audă decât fapte reale: „Asta nu înlocuiește toate acele ziare grozave de altădată. Am suferit o pierdere uriașă”.
Acest declin – înlocuit din ce în ce mai mult de rețelele de socializare, mediile digitale și celebrități cu acoperire masivă – pare să afecteze calitatea informațiilor consumate de public.
„Când analizăm tendințele de dezinformare în Statele Unite, observăm că acest tip de conținut este consumat într-un ritm disproporționat acolo unde ziarele au dispărut”, a declarat președintele Microsoft, Brad Smith.

Despre autor

Articole asemănătoare

Lasă un răspuns

*