default-logo

Oportunități pentru editori în… Metavers?

Pe de o parte, jurnaliștii sunt profesioniștii concretului și ai faptelor. Pe de altă parte, lumea se mută în număr tot mai mare în ceea ce va fi un viitor univers paralel, imaginat de Meta, numit Metaverse și în care deja au loc tranzacții comerciale și chiar… nunți. Este loc pentru profesioniștii media în această nouă apariție… virtuală?
Potrivit Press Gazette, editorii ar avea o mulțime de oportunităţi legate de lumile virtuale 3D și Metavers, înainte de orice pentru a se asigura că nu ratează „următoarea revoluție”. Deși puțini jurnalişti și editori s-au încumetat să încerce, tentative sunt. Directorul executiv al South China Morning Post, Gary Liu, a declarat pentru Press Gazette că obstacolele sunt generate în parte de faptul că timpul și resursele sunt încă alocate pentru a descoperi „cum să construim afaceri durabile în media digitale în stadiul actual al internetului”. Alți reprezentanți din industrie se tem că experimentele în această etapă s-ar putea dovedi o pierdere de timp și bani, deoarece editorii au atât de multe alte lucruri cu care să se confrunte – inclusiv afaceri cu abonamente, strategii de date, dezinformare și acoperirea în siguranță a războiului din Ucraina.
Gerry Smyth și Grant Townshend, directori la compania de soluții de afaceri GAS Commercial, i-au încurajat pe editorii care au participat la The Publishing Show să înceapă să se uite la „posibilitățile uriașe” pe care, spun ei, le prezintă tehnologia Metaverse pentru industria media.
Utilizări potențiale pentru editori ar putea include aducerea la viață a zonelor de război și a scenelor precum revolta din Capitoliul SUA, evenimente în domenii precum călătoriile, cumpărăturile, gătitul și sporturile, cumpărăturile, crearea de prezentări de știri sub formă de holograme și accesarea arhivelor ziarelor. Smyth atrage atenția că tehnologia, care include acum căști VR mai accesibile, „devine mainstream”: „Există trei întrebări pe care editorii trebuie să înceapă să și le pună foarte curând, ca să nu piardă această revoluție – cum este consumat conținutul lor acum, cum va fi consumat pe viitor si există sau nu o strategie de a fi prezent brandul de presă în acele locuri ale viitorului. Am trăit revoluția internetului. Acum este timpul ca editorii să se poziționeze pentru revoluția Metaverse”. Liu este de acord: „Va avea loc o schimbare generațională în care vedem deja în cazul în care Generația Z și nu numai va pune accent pe propriile date digitale, le va păsa de proprietatea creațiilor digitale proprii, va cumpăra active în lumea digitală mai mult decât să cumpere active în lumea fizică. Și când vor face asta, noi ceilalți nu vom avea de ales”.
Un raport al Asociației Internaționale de Știri Media (INMA) despre oportunitățile din jurul realității extinse a remarcat: „Acum, mai mulți oameni nu au căști la serviciu sau acasă. Dar punctul de cotitură se apropie. Industria de știri trebuie să înceapă să se pregătească pentru aceste noi tehnologii și următoarea fază a internetului. Trebuie să începem să construim seturile de abilități la nivel intern, astfel încât să putem răspunde nevoilor și poate chiar să avem o mică bibliotecă de conținut pentru atunci când va sosi acel punct de cotitură”.

Despre autor

Articole asemănătoare

Lasă un răspuns

*